Jeg har sett inn i fremtiden!

Categories Blogg

I dag har min lille hønse-hjerne virkelig fått kjørt seg! Jeg er på en workshop om digitale muligheter, og jeg skjønner at jeg nesten er for novise å regne. Jeg vet så lite om de mulighetene som eksisterer.

Nesten så jeg ble litt stum av beundring til tider. I allefall ble jeg rimelig sliten av så mye teknologisk prat. Tidvis forstod jeg bare en brøkdel, og knapt det!

Jeg var dønn surrete da jeg endelig fikk sette med ned i en pause.

Det er ganske mange fantastiske muligheter som er laget, og enda flere som er under utvikling. Jeg har til og med fått forklart hvordan man kan ha virtuell sex! Meeen, jeg hevder hardnakket at det aldri kan erstatte ekte vare uansett hva de sier! 😂

Jeg har altså sett inn i fremtiden, helt uten etiske eller moralske aspekter. Det har vært utrolig fascinerende, men ganske skremmende også. Hele meg krymper meg i tanken på at teknologi skal erstatte mellommenneskelige relasjoner. Fortsatt kan ingenting erstatte to lubne barnehender rundt en hals, ei varm hand på et kinn eller stillheten mellom to mennesker.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.