Jeg er ikke jentesur, jeg er dritsur!!!

Categories Blogg

Fy fader altså!

Ferietid skal være hvile, ro, kos og hygge. Kan ikke si det er så mye av det i huset, unntatt kanskje uhygge da.

Jeg har altså hatt lille Storebror hjemme siden søndag, fordi han er en av de som ble rammet av buss-streiken, også har jeg hatt Vesla da. Fy søren som de kan mase!

«Mamma kan du hente/ kjøre/ kjøpe/ hjelpe/ vaske/ rydde/ hente/ lage mat/ vekke meg etc.?» Jeg har unektelig kjent på en stigende irritasjon, men forholdt meg relativt rolig.

Det verste er likevel at INGEN av de to har bidratt med noe her hjemme! Det er så vidt de har orket å gå på do selv!

Ja, da blir mor så forbannet at hun henter tilfart i aftensangen og synger ut!Der får være måte på!
Hvor vanskelig kan det være å rydde etter seg selv, henge en maskin med klær, tømme/fylle oppvaskmaskinen eller lage middag? Ikke akkurat som jeg ber de om rundvask! Ikke engang helgevask! Kun det jeg betegner som ei håndsrekning.

Lille Storebror var nok lykkelig for at buss-streiken var over i dag, for han ante at det brått var en noe amper stemning i heimen. Han dro til sitt hus! Tok bussen og spurte ikke engang om jeg kunne kjøre han!

Vesla er ikke fullt så heldig. Hun har stått skolerett mens mamma’n var klin forbannet og raste. Hun har nemlig tatt sminken MIN med på skolen for hun hadde svømming og måtte sminke seg etterpå! Jeg måtte altså dra til byen uten det meste. Fant dog en ekstra maskara som ikke jeg hadde prøvd ennå, så den fikk duge.

Resultatet? Rødsprengte allergi-øyne…

Dæven-døtte-sykkelstøtte! Hun er fratatt skjermtid og må tvangsrydde. Lider jeg, så skal da jaggu de ungene lide med meg!!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg er ikke jentesur, jeg er dritsur!!!

  1. Hvordan kan det ha seg at den umiddelbare tanken som dukker opp etter å ha lest innlegget er at en ser frem imot å høre hvordan ungens staff vil ramme moren?.. (Hahaha)

    1. Du vil ikke tro det, men hyenen satt på rommet uten å gjøre NOEN ting! Uten nett, ingen rydding! Så nå er det skikkelig stillings-krig i heimen!! NÅ er begge jente-sur her og går bare rundt å furter og skuler på hverandre… 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.