Jeg blir garantert en miljøsynder igjen

Categories Blogg

Dette innlegget kan fortone seg som vanskelig å forstå for alle som bor sentralt i en større by, men oss nord for moralsirkelen vil garantert skjønne problemet.

Jeg har tatt tog i et år, men har da kjørt til togstasjonen som er ca 1,5 km unna, men har bestemt meg for å prøve buss, for slik å ikke bruke bilen i hele tatt. Vesla og jeg har fokus på hva vi kan gjøre for å bistå moderjord. Unødvendig bruk av bil er dyrt og forurensning som ikke er nødvendig. Det skal sies at vi har gjennomført endel andre tiltak også, men bilen blir altfor mye brukt hos oss.

Her vi bor er bussforbindelsen egentlig ok. Litt lite busser på ettermiddag/kveld men greit nok når man skal til og fra jobb. Ja, tror jeg i såfall i henhold til appen som fylkeskommunen har utgitt.

Den appen har en funksjonalitet som er ELENDIG!!! Nå har jeg forsøkt meg på å bruke buss aktivt, og derfor kjøpt meg månedskort. Det måtte jeg gjøre i en annen app enn den som brukes over rutetilbudet. Allerede her rynket jeg på nesen første gangen. To apper for å benytte seg av tilbudet er egentlig en for mye.

Nå har jeg gjort dette i 9 dager, og så langt har det IKKE vært suksess.

Hvis jeg legger inn i appen at jeg skal dra fra busstoppet utenfor huset mitt, forventer jeg at det er det som kommer opp i oversikten.

Neida! Etter å ha testet litt og gått fem på noen ganger viser det seg at jeg må følge NØYE med, for andre ruter i gangavstand kommer også opp. Noen er direkte feil, andre viser rutene feil vei.

Nå har jeg tatt bilde av rutene som er satt opp på buss skuret for å finne ut av det, og det funker.

I tillegg er bussene oftere forsinket og jeg blir skikkelig stressa av å komme for seint til noe. Det har resultert at jeg velger bil når det blir kritisk å komme tidsnok.

Likevel tror jeg at det blir å gå tilbake til tog når månedskortet går ut, for dette blir for ustrukturert for meg.

Nei, må nok skuffe Vesla. Jeg blir nok miljøsynder igjen..

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.