Hysterisk Miljøvern-forkjemper eller Miljøvern-motstander, mellomting er ikke lov!

Categories Blogg

Tenk at miljøvern skal klare å splitte den gemene hop sånn som det er blitt nå? Først kom Folkeopprøret mot klimahysteriet, så kom Folkeopprøret mot folkeopprøret mot klimahysteriet.  Seriøst! Man kan bli tussete av mindre.

Jeg er med i en av gruppene, og da sist nevnte Folkeopprøret mot folkeopprøret mot klimahysteriet,  men jeg ble noe forfjamset en stund for der var det skrevet både pro og kontra. Det viste seg at der var noen som ikke helt skjønte hvilken gruppe de var med i. Ene damen fikk ikke engang til å slette seg fra gruppa, og da må jeg innrømme at jeg lo godt.

Det som overrasker meg er hvor usaklige slike debatter blir. Egentlig bør ikke det komme som noen overraskelse, for mange som ikke klarer å argumentere for sitt syn, har en tendens til å sjikanere mot-debatantene. Hva er vitsen med på snakke nedsettende om person når det er sak som er viktig? Neida, jeg er ikke noen innbitt miljøaktivist, men jeg syns ikke jeg har råd til å ikke engasjere meg for å ta vare på miljøet. Vi må gjøre vår del og gi katta i å peke på at andre er verre enn oss, så da gjør det ikke noe at vi ikke fikser dette 100%. Vi er jo ikke verstinger liksom.

Jeg tror jo definitivt at miljøvern er noe vi MÅ prioritere for å kunne ha en jord til de som kommer etter oss, men tror jo også dette er overdramatisert veldig. Det korte tidsperspektivet tror jeg ikke stemmer helt ut fra noen undersøkelses-rapporter jeg har lest, men nå er IKKE jeg noen spesialist. Jeg er kun hobby-synser!

Jeg sorterer søppel, bruker Klar vaskemiddel, klipper sjelden plenen slik at humla kan suse, Vesla fargelegger på app, vi donerer klærne som blir for små, kjører kollektivt, spiser kjøtt-middag i skuddåret og prøver etter beste evne å ta vare på det vi har fått til låns. Jorda vår. Wok med grønnsaker er blitt en høydare, og når jeg lager middag er det i store porsjoner. Jeg fryser ned i plastbakker som gjenbrukes.

Jeg eier ikke flyskam. Når man bor her oppe i nord er man avhengig av fly for å komme seg til maktens tinde. (Les: stor-Oslo) Prisen jeg betaler for det, kan de i Oslo-gryta kjøpe seg en ukes tur til syden for.

Jeg leverer til gjenbruk, og kjøper brukt. Det være seg møbler og klær, men jeg har tildels stort forbruk også.

Jeg brukte aldri et håndkle mer enn en gang, men nå henger jeg det opp og bruker den to til tre ganger før jeg vasker den.

Jeg planlegger å rekke opp noen gensere og bruke garnet til å strikke nye plagg, men det er fortsatt på planstadiet. Humle-hotell er jo litt morsomt, og ut fra tegninger jeg har sett, ikke så vanskelig å bygge. Prosjekt for meg og Vesla.
Solbær, rips og stikkelsbær har vi i hagen, og sopp, blåbær og tyttebær plukker vi i skogen.

Jeg skal gjøre mitt, men jeg tror nok de store nasjonene må ta sitt ansvar. Norge kan ikke redde verden alene.

Det må myndighetene våre jobbe frem. De partiene som lager et program for å få verden til å gå i samme retning, de skal få min stemme!

I mellomtiden forlyster jeg meg med noen usaklige miljø-innlegg, men prøver å ta lærdom av de innlegg som gir gode idèer for hvordan Vesla og jeg kan bidra til å bevare jorda på best mulig måte.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.