For mye av det gode kan bli for mye

Categories Galskap satt i system, Vesla og Snuppa

Det er ikke fritt for at jeg føler meg som jeg er 100 år akkurat nå, men i såfall er jeg en usedvanlig lykkelig 100 åring. I går var det nemlig et maraton med styremøter, og jeg la fem budsjetter og planene for 2023, OG fikk de godkjent. Endelig kom jeg i mål før jul. Så nå kan jeg restituere meg frem til jul og BARE jobbe med morsomme ting. Nesten..

Etter møtene var det middag med styrene, før jeg måtte løpe videre. Jeg er tross alt mamma også, og en mamma som for tida er smertelig klar over den berømte tidsklemma.

Vesla har også en hektisk tid. Midt opp i tentamener og prøver har hun hatt tre ballett timer med fremvisning for foreldrene, og en fellesøvelse på musikkskolen. Nå er det litt roligere, med to dager drilldans, før vi skal ha en fredag i absolutt ro! I helga skal hun ha øvelse til EM i poms, samtidig som hun skal ha  workshop med musikkskolen. Her får hun dele opp litt, og søndag er det juleshow med drill i tillegg. Mandag er det generalprøver i Stormen konserthus før det blir julematiné på tirsdag. Stakkars ungen min! Snakk om at alt kommer på én gang.

Da vi kom hjem ut på kvelden i går skulle hun gå å lese noen tekster til tentamen i dag, men da gikk lufta ut av oss begge og vi sank sammen i sofaen foran TVen. Jeg satte på engelsk undertekst på TV som et kompromiss. Engelsk er engelsk, tenker jeg..

Vesla får lov å være på masse aktiviteter under forutsetning til at lekser og skole blir gjort uten problemer. Det har gått fint helt til denne uka, og en uke med stress takler hun, men det bør ikke bli mange slike i løpet av et år. Da må hun redusere på aktivitetsnivået.

I går, mens hun lå utslitt og som et slakt i sofaen, rynket hun pannen og så forskende på meg. Hun lurte på om det var mulig for henne å begynne å ta pianotimer? Pianotimer?!  Jeg bare så på henne og ristet på hodet. Nope! Ikke flere aktiviteter nå. Ikke noe nytt før hun slutter med noe annet! For mye av det gode kan faktisk bli for mye, og nå er timeplanen full!

6 kommentarer

6 thoughts on “For mye av det gode kan bli for mye

  1. Pianotimer er ikke hva det var. Man kan få en adekvat utdannelse basert på nettjenester i våre dager, supplert av noe programvare og et keyboard som totalt sett bør være mulig å få ned i under en tusenlapp i rene utlegg. De som danser har mye å tjene på å forstå dynamikken i det å skrive musikk.

    1. Ja, du har sikkert helt rett i set med læring på nett. Interessante tanker om det med å lage egen musikk, kanskje hun ikke er så urealistisk likevel?

      Men ikke flere organiserte aktiviteter i alle fall 😊

  2. Jeg kjører faktisk konsekvent engelsk tekst den dag i dag, samt at jeg både leser bøker og skriver alt notater osv på engelsk for å beholde evnen til å kommunisere flytende på det språket som funker utenfor denne lille andedammen. 😉

  3. Av alle aktiviteter, våre barn driver med… er det å lære å spille et instrument, en lærdom og glede de kan ta med seg inn i alderdommen 😉 Musikk er menneskehetens felles språk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.