For en unge er en unge, og musikk det kan jeg!

Categories Blogg, Hverdagsliv

I dag har jeg satt Spotify på modus til å oppdage nye sanger på bakgrunn av musikk jeg vanligvis lytter på. Det ble mye rar musikk jeg rett og slett hoppet over fordi det var helt feil for meg. Mye som var rævva etter min smak.

Jeg spekulerte et tidels sekund før jeg skjønte hvorfor det var så mye merkelig musikk. Vesla bruker også min Spotyfi, og siden hun er 15 og jeg er 52 blir det en musikk-kløft mellom oss. Vi liker ikke samme musikken. Hun hører på dunk-dunk med tekster som i beste fall er intetsigende og fylt med sex, jeg på kvalitetsmusikk. Det er min oppriktige mening.

Det slår meg ikke et øyeblikk at jeg er blitt gammeldags og at man kan dra paralleller til da Beatles ble populære og foreldregenerasjonen var overgitt over disse pop-gutta med uanstendig hårmanke. Selv om det skal sies at det var leeenge før min tid! Nei, jeg er bare kvalitetsbevisst når det kommer til musikk.

Jeg hevder at når det gjelder musikk, vet jeg best! Vesla får skaffe seg sin egen Spotyfi!

4 kommentarer

4 thoughts on “For en unge er en unge, og musikk det kan jeg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.