Født med sølvskje eller ikke

Categories Blogg

Jeg liker å legge kabal. Det er en fin avledning når jeg trenger å tømme hodet litt. Det beste for meg er å legge den elektronisk, for jeg blir så irritert hver gang den står og jeg må stokke og legge på nytt. Derfor jukser jeg litt nå og da. Det er bare meg selv jeg lurer, men jeg gjør det fordi jeg er lat.

Jeg jukser ikke i kortspill. DET gjør en av mine håpefulle, og det er IKKE minste arving. Denne jukser som besatt, og hun jukser så mye at det blir komisk. Hun jukser fordi hun HATER å tape. Hun hater det så intenst at hun endrer parametrene slik at hun vinner. Som tilskuer er det tidvis hysterisk morsomt å se på spetaklet når hun styrer på, for hun gjør det jo åpenlyst og til forlystelse for oss andre. Blir hun fersket, og det gjør hun som regel, kommer hun med bortforklaringer som er så teite at vi andre knekker sammen i latter mens hun forklarer seg.

Men hun endrer altså parametrene slik at hun vinner.

Vi har alle et liv å leve. Noen ble født med sølvskje i munnen, mens vi andre fikk stål. Det er endel forutsetninger som gir føringer for hvordan vår start i livet er. Noen har en ressurssterk familie, andre ikke. De som i utgangspunktet ikke har alt lagt til rette i livet, kan likevel klare alt de vil. Vi sier at det gikk fint mot alle odds. Jeg mener at det er vilje.

Det helt klart at et hvert individ kan endre parametrene i livet sitt selv. Legge tilrette for seg selv slik at det er mulighet å vinne. Nå de målene som man har satt seg, selv om disse kan virke tilsynelatende uoppnåelig. Drivkraften for å endre spor, er ulike fra person til person. Jeg sammenlikner det med å ha vinner-instinkt. Det kan være å vinne over seg selv, andre eller vinne respekt og anseelse. De som vinner har sannsynligvis hatt en indre styrke til å drive seg selv fra delmål til delmål.

Jeg synes det er fantastisk med mennesker som trosser det som for noen er begrensende muligheter og sprenger egne grenser og jobber utrettelig mot målene sine. Endrer parametrene rundt seg og overvinner seg selv og sine drømmer, og er en vinner i sitt eget liv.

Det skal skal sies at min håpefulle er ærlig, redelig og har masse integritet, og juksingen er gjort mye for at det er en tradisjon fra hun var veldig liten, som gir masse latter for oss som sitter å ser på, men jeg synes tanken om å endre på livet for å nå et mål er så fin. Målet hennes er å få oss andre til å le av hvor freidig hun er og hun lykkes alltid!

“Jeg lar ikke livet slå meg. Jeg endrer forutsetningen som er gitt meg og går mine egne veier. Klarer jeg det har jeg vunnet, feiler jeg kan jeg gå tilbake å endre på noen nye parametre og prøve igjen, men jeg lar ikke livet slå meg”

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.