En søndag til ettertanke.. 💔

Categories Blogg

Nå nærmer helga seg ubønnhørlig mot slutten.  

Dette var helga som skulle bli så utrolig fin. Jeg skulle gjøre så utrolig stas på Vesla, og virkelig hygge meg med henne. Det gikk rett til icing, og ble en fredagskveld hvor jeg gikk og la meg med en blanding av dårlig samvittighet for å ha håndtert Vesla ganske dårlig og det å være mentalt utslitt av masse jobbing. 

Lørdag var vi i hallen der Vesla spilte kamper og jeg satt i sekretariatet. Det hadde jeg ikke gjort siden 1814, men gikk bare fint. Lærekurven var skyhøy for sist jeg gjorde dette var det med penn, papir og stoppeklokke omtrent. Det er da man skjønner hvor gammel man er.. 

Da vi kom hjem fikk vi en kjempe trist nyhet, og kvelden ble veldig rolig videre. Mimmi-ungen kom ned for å sove over, og småjentene sminket seg og fikk låne kameraet mitt for å ha fotoshoot. Det ble ikke noen sein-kveld, for Vesla var sliten av masse påkjenninger, og skulle ha flere kamper i dag. 

Dagen startet kl 07.00 og kl 08.00 var jeg og småjentene i bilen på tur til hallen i byen. Det var ei snill stund, men tankene mine gled hele tiden til nyheten vi fikk i går. Vesla var veldig påvirket av den, og veldig nepper. Kampene var tunge, og jentene møtte et bedre lag i dag. To kamper med tap, men sånn er det av og til.

Så sitter jeg her da vel hjemme igjen, 

Tankene får flyte av sted akkurat hvor de vil. Jeg er mamma til fem barn. Det har vært dager der jeg har vært utrolig lei av å være mamma. Dager der jeg har syntes det har vært mer strev og slit enn kos. Aldri dager der jeg har lurt på om det var verdt det, men dager der jeg har lyst å bare være Heidi og glemme helt at jeg er mamma. I så fall for en stakket stund 

I dag kan jeg si at jeg skal være så evig takknemlig for alt. Hver lille glede de har gitt meg, og hver tåre jeg har grinet. Jeg vil ikke være noe av det foruten. Ikke engang kranglingen med Vesla. Jeg tar de vonde stundene med rak rygg, for de gode gjør det verdt det. 

Kjære alle sammen, finn det fine i alt rundt deg. Verdsett det. Ta det med deg og gjem det til en regnværs dag. De kan komme før man aner det.. ❤️❤️❤️

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.