Den som ikke vil, den skal!

Categories Blogg

Alle dager er ikke alltid like vellykket, og Vesla og jeg stod opp med feil fot. Hjemme kan vi trekke oss tilbake på våre enemerker, men i en ettroms-Airbnb er det ikke like enkelt. Det var en morgen i øredøvende stillhet og skarpe blikk. Det tydet på litt av en dag. Grunnen? Mamma’n til Vesla ville bruke dagen på severdigheter, Vesla ville bade. Det var klart for stillingskrig. I lys av stemningen ble frokosten inntatt uten at mange ordene ble vekslet. Deretter var det å stelle seg litt før vi trampet ut av leiligheten.

Det var som om irritasjonen forsvant da vi kom ut. Brått var all uenighet glemt og tilbake var eventyrlysten. Vi var på forsvarsmuseet, vandreteater på Akershus festning, og hadde lunsj på Aker Brygge. Dagen var snudd helt om.
Vandreteateret fortalte litt om historikken rundt Akershusfestning og dramatikken som har utspilt seg der gjennom tidene. Vesla syntes det var fantastisk, og jeg må si meg enig i det. Det var utrolig dyktige skuespillere.
Etter lunsjen ble det litt sukkerspinn, og mamma’n måtte få tatt litt feriebilder. De er gode å ta frem når høsten kommer og det blir kaldere.

Englebarnet måtte selvsagt foreviges. Det sier seg selv, og hun stilte velvillig opp til fotografering før vi gikk videre. Da vi kom til Spikersuppa fleipet jeg med at hun kunne hoppe i fontenen slik at jeg fikk noen fine bilder. Hun var ikke vanskelig å be, det skal være helt sikkert!


Etterpå tuslet vi nedover Karl Johan. Mor og klissvåt Vesla. Hva gjør vel det når det er en varm og god sommerdag? Selv om dagen startet litt på skeive, hentet vi oss inn igjen uten sånn at dagen alt i alt ble til nok en nydelig feriedag. Selv om hun ikke ville være turist, er det frivillig tvang! Den som ikke vil den skal, for ferien var for oss begge!

4 kommentarer

4 thoughts on “Den som ikke vil, den skal!

    1. Jeg er litt for at de tidlig skal lære seg at man må vise hensyn også til sine foresatte. Altfor ofte tilpasser jeg til hva Vesla har lyst til, men hun må lære å gjøre det samme.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.