Aldri en kjedelig dag på jobben! 😅

Categories Blogg

Å kjøre hjem fra vakre Hamarøy er trist, og når været er trått, er det godt å ha egen pilot i bilen.
Jeg forutsetter at sjåføren har FULL kontroll. Det hadde han. Dritt-føre og elger, trailere uten kjetting, ingenting gikk galt.

Mulig han syntes det var litt kjedelig kjøretur, for 65 km hjemmefra, spurte han hvor langt det var til nærmeste bensinstasjon. Jeg googlet  og fant ut at set var 35 km.

-Åhhh! Sa han før han ble stille. Jeg bøyde meg over å sjekket drivstoff-status. Jahhhh… Det var 31 km og en fjellovergang.

Da vi var 19 km unna bensinstasjonen så det slik ut.

Nå begynte gode råd å bli dyre, og jeg så for meg at jeg måtte skyve bilen bortover E6 til nærmeste stasjon. Jeg ringte en kollega som bor i nærheten for å høre om det kunne være en bensinstasjon i en av bygdene i nærheten. Det var det ikke, men heldigvis var det bensinpumper utenfor en butikk.
Da vi stoppet var det fem km igjen å kjøre, og 15 km til nærmeste bensinstasjon. Å ikke følge med bensin-nåla når man kjører her nord er risiko-sport, og gir lett litt action i hverdagen, men takk Gud for lokale bensinpumper!

Lurer på om ikke co-piloten skulle kjørt fremfor å halvsove i forsetet.. 😂

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.