Akutt legetime fordi jeg hadde fått et myggstikk

Categories Blogg

Jeg er ikke så ofte hos legen, og slettes ikke på akutt-timer, men i dag var jeg nødt. Jeg hadde tross alt fått et mikroskopisk myggstikk. Nesten usynlig med det blotte øyet.

Ja, hvem skulle trodd det? Jeg som bruker å himle med øynene til de som drar til legen med bagateller, endte opp i samme kategori selv.
Selv om jeg er allergiker av rang, vil jeg påstå at jeg har ubetydelige reaksjoner på allergener, og da jeg oppdaget stikket på handa på søndag ga jeg meg egentlig katta. Så ble det ømt, og etterhvert vondt. I dag var det skikkelig pyton, og jeg dovnet bort i ringfingeren og lillefingeren. Det var ekkelt!

Enden på visa var at jeg endte opp hos legen. Jeg følte meg rimelig flau da jeg sa jeg var der for et myggstikk. Legen, som jeg aldri har sett før, lo litt og så sa han at jeg hadde vært skikkelig uheldig med stikket. Insektet har stukket rett i leddet der det er som trangest, og påvirker nervene i handa. Vi kan si det ble bullseye for den blodsugende parasitten, og jeg må knaske kortison noen dager.

Tøff i trynet, men satt ut av et insekt. Det er meg det! Hvis noen spør, kommer jeg til å si jeg ble bitt av en hoggorm som var minst en meter mellom øynene. Noen mygg var det i hvertfall ikke!

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.