Hverdagsengel <3 <3 <3

Categories Blogg

Hvem hadde trodd at pappa’s nye kjæreste skulle være den som fikk mamma’s hode over vannet?

Etter 15 års kjærester/ekteskap var det over hos oss. Mor og far gikk hver til sitt, og fikk nye partnere. Akkurat da var ikke Younger fra TV2 laget, men hadde den det ville jeg straks skjønt at nye forhold må velges med veldig omhu. Jeg hadde da ikke lært teorien om “bad pancake”, som går ut på at det første forholdet er som den første pannekaken.. Blir sjelden vellykket! Ble ikke det for meg i såfall.. Fars forhold varte heller ikke, men ble vellykket for mor!

Mor og far ble single igjen. Mor møtte en herlig venninne i fars nye x. Så bra at til og med Snuppsi ble boende igjen hos henne da far flyttet. Kunne det bli bedre? Da snuppsi ungen fikk vitnemålet åpnet jo dette fantastiske mennesket hjemmet sitt for Vesla og meg også, og vi ble oppvartet etter alle kunstens regler.

Klart vi måtte ut å spise etter vitnemåls utdelingen. Alle sammen. Det ble så koselig at vi måtte ta et felles blide av oss. “Hmm.. bildet kan få tittelen: Pappa og x-ene!” mente jeg og syns jeg var fryktelig morsom. Vesla så på meg og sa tørt: “Ja, eller Pappa og heksene!” 

Likevel er det noe som jeg stadig tenker på, og det er dette mennesket som har tatt vare på min datter i fire år. Vist henne omsorg og kjærlighet. Trøstet og støttet jenta mi i tykt og tynt. Involvert meg i viktige avgjørelser og begivenheter som jeg var for langt unna til å ta del i. Sendt meg video av henne, sendt live slik at jeg også har fått sett henne på håndballbanen. Vi har vært så ufattelig heldige å få denne damen inn i vår familie, hun er verdt sin vekt i gull og jeg kan aldri få takket henne nok for det hun har gitt mine barn i form av kjærlighet og omsorg <3 <3 <3

Når ikke ting blir helt som man har tenkt, så kommer det hverdagsengler inn i livet vårt på de merkeligste måter.

Tusen takk Hege, for at du finnes! Det finnes ingen over og heller ikke noen på siden!

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.