Vesla gjør jævelskap

Categories Blogg

Når barna her nord for polarsirkelen gjør bøll, sier vi at barna gjør jævelskap. Enten det er seriøse greier eller småbøll.

Vesla ble syk i helga, og har mer eller mindre ligget nede for telling. Feber, forkjølet og vondt i hodet. Så hun har vært inne for det meste. I ettermiddag kviknet hun litt til og gikk ut.

Jeg leste nå litt på FB, og kom over følgende status fra nabolaget: «Skal du ringe på å stikke, får du gjøre det også, ikke bare dukke ned bak gjerdet!»

Jeg satte i stor latteren og ringte håpefulle. Jeg sa jeg hadde fått vite at hun hadde lekt ding-dong-stikk, og hun burde være hjemme innen 2 minutter. «Æ kommer ALDRI!» var svaret jeg fikk.

Likevel kom Vesla og venninnen skamfull inn gjennom døra like etter.

Da hadde pedagogen i meg våknet, og jentene fikk tenke over hvor slitsomt det er når noen ringer på og stikker av. Spesielt de som da har en liten baby. Jentene måtte også be om unnskyldning.

To lykkelige og veldig lettede jenter kom tilbake, og var overlykkelig over å ha ordnet opp. Vesla fortalte at damen ikke var sint, og at hun ikke hadde problemer med det når det ikke var legge tid. «Men mamma! Spørs om ho si det samme hvis vi gjør det i sekstida på mårran!»

Selv jeg måtte le litt. Senere spurte jeg om hun hadde vært redd for å be om unnskyldning siden hun aldri skulle komme hjem igjen,

«Nei, æ va bare redd du sku ta fra mæ telefonen!» 😳😳😳

4 kommentarer

4 thoughts on “Vesla gjør jævelskap

  1. Hehe alltid med på ableskøyer, men nå klok av skade så slår jeg av lyden på ringeklokka kl 18😂 ho må gjerne ring på å stekk av kl 06 men da håper æ ho har hengt igjen nybakte rundstykker😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.