Jeg er regelrett forbannet!

Categories Blogg

Jeg hadde vært storrøyker i nesten 25 år da Vesla for to år siden kom til meg og sa hun syntes det var ekkelt at det luktet røyk av tøyet mitt, pusten min og håret mitt. Jeg har prøvd å slutte en gang før, da med hjelp av champix. Det fungerte mens jeg knasket pilllene, men så snart jeg sluttet, kom røyksuget og jeg sprakk. Bare de som røyker/har røykt vet hvor kjiip jeg følte meg da. Champix er jo en mislykket lykkepille, men den funket på meg. Jeg var lykkelig og røykfri. Men sprakk da altså.

Så kom dette skjønne pikebarnet, og vred ansiktet unna når jeg skulle nusse på henne. Da bestemte jeg meg for at det var nok. Sigarettene ble røykt opp, for må ikke tro at noe skulle gå til hundene. Her skulle det nytes til siste trekk. Så sluttet jeg. Det gikk forsåvidt fint, og jeg døyvet det verste suget med damesnusen mocca. Funket fjell det. At jeg byttet ut en last med en annen er jo normalt. Summen av lastene må jo være det samme. Etterhvert fant jeg hvit snus. Små elegante snusposer som ikke vises under leppa. Gullongen sørpå har alltid hamstret og hatt med til mamma’n når hun kom hjem. En og annen boks har jeg kjøpt selv. 

Vi bor i Bodø. Ingen storby, men relativt mange brustadbuer når det kniper om. Og i pinsa knep det om, for plutselig var jeg fri for snus. Så var det bare å sette seg i bilen for å kjøpe snus. Jeg dro fra butikk til butikk, men alle var fri for den typen jeg bruker. Jeg tilkalte forsterkninger og ba de å sjekke i sine nærmiljø, og var inne på tanken om å ringe 112, for pulsen var faretruende høy til tider. Jeg prøvde meg sågar på en sigarett, men den smakte overhode ikke til forventningene og surgjeipen begynte å henge.

Av omsyn til mine omgivelser kjøpte jeg meg et substitutt merke, og tenkte det fikk greie seg til i dag når butikkene åpnet igjen.

Lykken var stor da butikkene åpnet i mårrest. Jeg spratt som ei ung fjellgeit nedover gata og inn på butikken. Lykken var nær. Trodde jeg, for de var fri! Hun bak disken trodde de kanskje får inn på torsdag. Håpet var der fortsatt, for det er jo kiosker og butikker overalt noen måtte da ha den jævla snusen! Skuffelsen var stor da 2 rema butikker, en prix butikk, en besinstasjon og en mixkiosk hadde avkreftet at de kunne hjelpe meg.

En kollega ble sendt ut i lunsjen, og hun sjekket spar lavpris, narvesen og 7/11. Hun hadde fått de nedslående nyhetene. Butikkene fikk ikke ny forsyning før de hadde fått nye bokser som tilfredsstiller myndighetenes krav.

Så nå sitter jeg her, lyn forbannet! Jeg betaler avgifter over en lav sko for å kjøpe snusen min lovlig, men staten har bestemt at utseende på boksen ikke er bra nok! Hva pokker er det for idioti! 

Da kan staten til pokker bare sitte på de jævla boksene sine og gnu, jeg har bestilt snus fra Sverige og betaler halve prisen, får samme boksen og levert på døra av salgsagenten (x-mannen som gadd kjøpe snus til meg da han var der). Staten får ikke ei forbanna krone hos meg i avgift!!!

PS! Snusen jeg endte opp med som nødløsning, er til alt overmål nikiotinfri….

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg er regelrett forbannet!

  1. Så flink du er 🙂 Jeg har nok ikke den samme styrken som deg. Jeg greier heller ikke tanken på snus ( har aldri prøvd). Merkelig at alt var utsolgt der du bor. Selv var vi i Sverige i går. Bor bare en time kjøring unna. Jeg kjøper nesten aldri røyk i Norge, da det er dyrt………

    1. Champix – https://euhealth24.com/no/drug/champix Mamma brukte det ‘for morro skyld’ – bare for å prøve. Hun slutta, etter å ha røykt i 30 år. Derfor testa jeg det også, og det funka om bare det! Helt merkelig, man skal jo røyke som vanlig – men etterhvert så bare har man ikke lyst på, ser ikke vitsen liksom. Herlig

  2. Tja, man kan vel si det på den måten også. Men Vesla er sikkert veldig fornøyd nå som moren ikke lengre stinker som et askebeger :))))))))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.