Livet med hvem?

Categories Blogg

Da var dagen her. Vesla er blitt tenåring.
Det er merkelig at hun plutselig er blitt så stor. Hun har sine meningers mot, og kan være sta som bare en tenåring kan være. Men hun er også reflektert og tankefull.

Jeg er gammel, og skjønner tidvis INGENTING. Det sier Vesla. «Koffør kan ikke du vær ei kul mamma?» Vesla hevder at jeg er den strengeste. Jeg mener jeg bare er bestemt og prinsippfast.

Selv om Vesla syns jeg er en super dust av og til, har vi det mest fint sammen. Jeg tror nok vi kommer oss gjennom tenårene velberget, men må nok regne med at det går ei kule varmt i ny og ne. To stae sammen kan være en utfordring. Men vi står han av! Jeg håper hun vil være Vesla enda mange år… ❤️

Halvdan Sivertsen synger så vakkert i sangen Som en engel:

Det kastes på dæ nesten over natta
Et lite gull som plutselig blir stor
Og døran smell i beinharde debatta
Der du i beste fall kan kysse katta
Og teitere enn far e ingen, unntatt kanskje mor
Sommerlys i sommerkjole
Som en engel ung og skjønn
Går ho ut i livets skole
Der ho e, dit går mi bønn

Vesla er blitt større, men heldigvis ikke helt stor ennå. Hun er fortsatt min lille jente. Fortsatt er det klemming og kosing. Fortsatt ligger hun med hodet i fanget mitt og snakker om stort og smått. Fortsatt er hun mitt lille spetakkel som jeg elsker høyere enn himmelen. Men nå er hun tenåring..

6 kommentarer

6 thoughts on “Livet med hvem?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.