Mai er tida for fest, moro og masse kalorier

Categories Blogg

Nå nærmer det seg, og jeg liker det ikke! Lille jenta mi blir snart tenåring. Herlighet så fort tiden går i godt selskap. Tenk! Vesla blir 13 år!! Hun var jo nettopp liten og søt!

Mai er en evig fest-måned hos oss med masse bursdager, som betyr fest og moro med hele gjengen. Ni bursdager! Pluss 17.mai. Altså måneden der jeg alltid går konkurs, OG legger på meg sånn 20-30 kilo omtrent.

Jeg tror vi må ha et aldri så lite 17.mai tog med en rute på 2-3 mil for å bøte på galskapen med alle kakene og kaloriene. Men kalorier skal ikke telles. De skal nytes!

I dag skal det bakes, for tirsdag og onsdag skal Vesla feires. Baking er omtrent det verste jeg vet!

Utfordringen er å bake kaker som ikke gjør at jeg legger på meg de der 20 kiloene, og så må  det jo smake godt også! Det må ikke ta lang tid eller kreve mesterbrev som konditor. Med andre ord er ferdigkjøpt faktisk et alternativ, men da kommer jeg til å få høre det resten av min levetid…

Nu vel! Det blir som det blir, men forventningene er ikke spesielt store 😂

2 kommentarer

2 thoughts on “Mai er tida for fest, moro og masse kalorier

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.