Last Updated:

Vesla er i overgangsalderen

Categories Blogg

I det siste har det vært mye snakk om overgangsalder og bivirkninger her hjemme. Jeg og mine venninner er i rette alderen for dette, så da blir det naturlig nok endel snakk om dette fantastiske fenomenet vi damer elsker så høyt og gleder oss sååå mye til. Særlig har vi diskutert hetetokter og det å ha termostatfeil i kroppen. Heldigvis finnes det nok av hjelp å få, og jeg skal ta grådig i mot alt, for å skåne omverdenen mot mine lunefulle utfall når den tid kommer.

Vesla er i andre enden av skalaen. Hun snakker mye om pubertet og hva som venter rett rundt hjørnet for henne. Jeg synes det er bra hun spør og undrer seg på forandringene som skal skje med kroppen hennes også etterhvert. Åpenhet gir trygghet tenker jeg. Så her i huset er ikke hverken overgangsalder eller pubertet tabu.

I ettermiddag da vi kom hjem stupte Vesla rett under dyna fordi hun frøs for det var så kaldt i huset. Etterhvert måtte jeg dra henne opp og da var hun helt hummer av svette i ansiktet sitt. Jeg forklarte at det ikke var så lurt å ligge å bli så varm, for da ble hun bare trøtt og døsig.

“Mamma, æ trur æ e kommet i puberteten!” Jeg var jo unektelig litt spent på hvorfor hun mente det da. Og hun så oppgitt på meg før hun svarte: “Fordi æ har fått hetetokta vel!” Jeg forklarte tørt at det var overgangsalderen som ga hetetokter, men hun bare tok en kjapp øyenbrynsdans og mumlet at det kunne vel være det samme hva det het, hun hadde i så fall hetetokter.

Jaja, så kom ungen i overgangsalderen før mammaen…

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

4 kommentarer

4 thoughts on “Vesla er i overgangsalderen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.