Last Updated:

Vardøger om det som kommer..

Categories Blogg

Holy Crap!

Hvis humørsvingningene som er i huset for tida er et forvarsel på hva som kommer, så hjelpe meg rett! Her skal det bli moro altså!
Jeg sverger på at det er mye støy og ståk i huset når man har smågutter som vokser opp, men tenårene med disse er ikke uoverkommelig. Det er liksom en kvass ordveksling, så er det ferdig.

Disse jentene derimot. De er så infame og lunefulle i humøret at mammaen lister seg rundt i huset på morgenen i redsel for å ikke vekke udyrene. Enkelte dager er de som små monstre.

-MAMMAAAAAA!

Det er så jeg kjenner nakkehårene reiser mens tærne krøller seg i krampe. Ut av rommet kommer et rasende hormontroll som en virvelvind. Klin gal for at favorittbuksa ikke er nyvasket, eller fordi det ikke er tid til en dusj, eller for at ikke det er fritt leide til badet, eller bare generelt fordi vi andre eksisterer og puster inn HENNES luft!

Det er selvsagt ikke så ille, jeg tøyser bare, men i dag fikk jeg en telefon på FaceTime fra ei illsint frøken som hadde fått beskjed om å ta ut søpla.

-Hæretter tar IKKE æ søpla ut, for da kommer æ for seint på skola! Herregud altså!

Hele jenta var like rødglødende som hårfargen er for tida. Hun var regelrett forbannet. Det var nesten som man kunne se hormonene boble under huden på henne.

Jahhh.. Hva skal man si når jenta fikk beskjed om å gjøre det en time i forveien?  Jeg gjorde det jeg er best på og svarte med myndig stemme at hun fikk se komme seg på skolen. Og ikke mer tull nå! Så la jeg på.

Jeg priser min skaper for at jeg var godt forankret på jobb og alt hadde første kaffe-kopp i handa, hvis ikke kan det hende noen andre hormoner hadde blandet seg inn og da er det ikke godt å si hvor vi hadde endt opp. Det her lover godt for fremtiden..

4 kommentarer

4 thoughts on “Vardøger om det som kommer..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.