Smittet av sykdom etter date?

Categories Blogg

Jeg brukte ikke beskyttelse da jeg var på date forrige helg. Det var ikke et tema, faktisk så var det totalt ute av tankene mine. Jeg hadde det ikke oppe til vurdering i hele tatt. Spørsmålet er om jeg får betale for det nå i ettertid?

Jeg fikk nesten kaffen i vranghalsen her for litt siden da det tikket inn en melding på telefonen min. Jeg skjønte hva han tenkte på men klarte ikke å dy meg. MÅTTE bare misforstå med vilje.

Det er et betimelig spørsmål. Vi er faktisk nødt til å foreta en risikoanalyse før man går på date, og det er ikke tøys en gang.

  • Har du hatt ubeskyttet sex? j/n
  • Har du vært hos lege etter siste partner? j/n
  • Har du noen voldsdommer på deg? j/n
  • Har du vært i land med corona-smitte siste 14 dager? j/n
  • Kan du være smittet av corona-viruset? j/n

Svarer du ja på et av punktene over, blir det niks date!

Som sagt så dro jeg litt på smilebåndet, men ser faktisk alvoret i dette. Dersom man er litt smart, er man ikke spesielt amorøs i denne perioden. Det kan godt hende det gir uønskede konsekvenser utover det vi vanligvis frykter. Nå fant jeg ut at det er lite sannsynlig noen av oss skulle være utsatt for covid-19 viruset, men det gjenstår faktisk å se. Jeg trodde aldri jokeren i min helse skulle koke ned til et relativt uskyldig kyss…

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.