Last Updated:

Omsorgstid med Vesla og hamstring av mat

Categories Blogg

I går kom meldingen om at skoler og barnehager stenger.

I vår familie medfører dette at Vesla må ha hjemme-skole. Mamma må på jobb. Men ikke i dag. I dag skulle jeg få inn struktur i den nye hverdagen til Vesla.I dag er dagen gått med på å lage rutiner og vise henne med et godt eksempel hvordan vi jobber når vi er hjemme. Hun har hatt norsk, matte og engelsk. Jeg har utarbeidet strategier for å møte utfordringene med covid-19 viruset på jobb. Selvsagt er det hektiske dager for meg. Vi har avlyst og stengt våre anlegg, og så skal vi ta vare på de ansatte. Det er nok å gjøre med andre ord. En ting står klart for meg: Jeg skal IKKE i karantene!

Det er gått en dag, og jeg konstaterer at dette er ikke for meg! Så, mine kjære har vær så god å holde seg friske, for jeg skal ikke være hjemme mer enn høyst nødvendig. Det er helt pyton. Jeg har fått ny respekt for lærerne, og det etter bare en dag!

Forøvrig har jeg jo vært å reist igjen. Det betyr at jeg måtte fylle opp kjøleskapet, for der var det et solid ekko der inne. Da jeg kom på butikken var det rensket for brødvarer, så det var bare å kjøpe inn mel etc til å bake.

Tror du ikke det gikk en tosk forbi og sleivet ut at enkelte hamstret så mye at andre ikke fikk? Jeg ble først litt perpleks, men etter noen sekunder fikk jeg summet meg og kjente jeg ble forbannet. Det er helt greit at man ikke skal hamstre, men jeg må da for pokker få handle inn den maten jeg skal ha i huset mitt? Jeg har et hoved-innkjøp i uken, og jeg kan jo ikke slutte å handle inn som normalt selv om man ikke skal hamstre? En handlekurv som man betaler 800kr for, og som består av 4×1,5l cola zero  og en bokser snus går likevel ikke inn under kategorien hamstring hos meg. Det var matvarer for underkant av 600 kr. Ikke rare hamstringen man får for det!

2 kommentarer

2 thoughts on “Omsorgstid med Vesla og hamstring av mat

  1. Jeg handlet før HVER dag. Slengt innom butikken på vei fra jobb hver dag. Ikke spesielt økonomisk, men har vært litt sløv. Må innrømme jeg kjøpte to knekkebrødpakker, og noen frysevarer mer enn nødvendig for et par dager siden. Den største summen jeg har handlet for så langt er 800. En vanlig ukeshandel for noen. Men noe hamstring på SKIKKELIG har jeg ikke gjort 😀

    1. Jeg hamstret håndsprit for noen uker siden, det innrømmer jeg. Hamstring av mat har jeg ikke gjort. Skal kjøpe noe knekkebrød jeg også, for det blir så fort fritt for brød og det er ikke alltid jeg gidder å bake..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.