Når det er for godt til å være sant

Categories Galskap satt i system

Den siste tiden har jeg fått masse tilbud om å få meg en Sugar daddy via Instagram. Jeg ble unektelig noe lattermild siden jeg som 51 åring ikke akkurat kjenner meg som noen Sugar babe. De ville jeg skulle sende betalingsinfo som de lunne sette penger inn på. Det gjorde jeg ikke.

Ja, så har det vært en som tok kontakt på en dating side, og fortalte en tåredryppende historie om livet sitt. Han hadde eget selskap men kom i akutt katastrofe og trengte penger for å ikke tape firmaet. Kunne jeg hjelpe han? Der forsøkte jeg å «ta igjen» med å true med å sende politiet  hvor IP-adressen hvis han ikke betalte penger til Leger uten grenser. Han blokket meg rimelig kjapt.

Det kunne ikke falt meg inn å betale penger for hverken det ene eller andre av slike ting, og regner med at det gjelder de fleste av oss, så hvorfor i all verden fortsetter det å renne inn slik søppel? Det må jo være fordi noen fortsatt går fem på.

Når noen ting virker å være for godt til å være sant, er det gjerne det. Ingen vits å la seg lure, for det blir bare vondt i bankkontoen.

2 kommentarer

2 thoughts on “Når det er for godt til å være sant

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.