Med buksa ned på knærne

Categories Blogg, Galskap satt i system, Hverdagsliv

Må innrømme at jeg pustet lettet ut da jeg endelig kunne legge meg i går. Godt den dagen var over, for den var lettere kaotisk.

Jeg skulle ha et foredrag for noen gjester på jobb, og hadde forberedt meg godt. Alt var ferdig, men en siste titt på e-posten bestillingen ga meg et støkk! Alt måtte være på engelsk for i gruppa var det noen utenlandske gjester. Bare å begynne å oversette, og ikke minst omskrive litt. Mens jeg satt konsentrert banket det på døra. Jeg måtte komme, for noen hadde rygget på bilen min!

En bil er bare en bil, men verre var det at verdifull tid til forberedelser gikk tapt.

Nu vel, gjestene kom og foredraget gikk greit. Vi hadde lunsj, og jeg fikk fortalt om tanken bak vår populære restaurant, og fleipet med gjestene om at de nå var nord for polarsirkelen eller moralsirkelen som noen ville sagt. Det var en hyggelig passiar, om noe uformell og kanskje noe vovet.

Jeg måtte forlate gjestene for å hente Vesla som skulle ha pianotime og etterpå skulle på et opplegg gjennom skolen. Skal si det var intens pynting før hun var klar til å dra. Ingen spor etter hoven nese eller blåveiser der, sminken satt!

Mens hun var på festlighetene dro jeg til mor og far. Der skulle jeg fortelle om min dag, og far lurte på hvem gjestene fra utlandet var. Jeg sa de sikkert var fra ett eller annet museum, men åpnet e-posten for å sjekke. Trøst og bære! De var overhode ikke fra noe museum! Det var ett av departementene i deres regjering!
Snakk om å drite seg ut, og likevel lande på beina til syvende og sist, for den siste kommentaren jeg fikk før jeg dro, var at to av deltakerne definitivt skulle komme tilbake til Bodø til sommeren. Tro om det var fordi jeg fremhevet at vi var nord for moralsirkelen eller fordi jeg hevdet vi har ett av verdens beste fotball lag? Ja, for kulturen i regionen, den ofret jeg lite eller ingen tid på.,

Nå gjenstår det bare å se om jeg fortsatt har betalt jobb, eller om jeg må begynne å blogge på heltid. Uansett har jeg nå spikret inn i hjernebarken at jeg skal lese HELE e-posten neste gang, for litt kjipt å bli tatt med buksa ned på knærne!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.