Man vinner ikke sølv, man taper gull

Categories Fotball-supporter (Heia Glimt)

“Ikke vær så sur, de fikk jo sølv!”

Jeg er enig i at det er en bragd å komme til cupfinalen i seg selv, det står det stor respekt av. At Glimt blir slått av et bedre Molde lag, er også greit, for det er jo realiteten. Når de rundt sier at det ikke er så verst å få sølv, gjør magen min likevel en kollbøtte, og jeg kjenner at pulsen stiger litt. Du vinner ikke sølv i en fotball-cup!

DU TAPER GULLET!

Er det et skirenn og du kommer inn som nummer to, vinner du sølv. Jeg mener det blir annerledes i en cup. Da har lagene vunnet alt frem til finalen, og det er kun en kamp som gjenstår. Det er bare gull og sølv igjen å dele ut. Det de kjemper om, det eneste som gjelder, er gullet! Det gjeve gullet! Taper du da, taper du gullet, så enkelt er det.

Moralen er enkle i mitt hode. Glimt møtte et bedre Molde lag, og tapte gullet. Sølv blir bare et plaster på såret. Jeg synes det er rått at Bodø Glimt kom seg til finalen, og selv om de tapte, er jeg utrolig imponert over dem. Alltid!

Glimt i hjertet for bestandig. 💛

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.