Last Updated:

Jeg klikker snart!!

Categories Samfunns-syt

Virus? Pandemi? Smittevern? Restriksjoner?

Strengt tatt har jeg mest lyst å gi blanke blaffen i hele greia, for jeg er utrolig lei, og det tror jeg gjelder mange av oss. Når ytterligere nye innstramminger kom i går kveld, er det en konsekvens vi må ta for de sårbare i samfunnet. Jada! Skjønner det, men jeg tillater meg å sutre litt likevel.

Støre & Co har sikkert tatt en fornuftig vurdering på hvor stort smittetrykk samfunnet tåler, men han har ikke tatt høyde for hva jeg tåler. Hjemmekontor? Igjen? Ikke pokker! Det klarer jeg ikke. Noe mer slitsomt enn å følge opp medarbeiderne digitalt vet jeg ikke om. Helt klart at motivasjonen for å ta en ny dugnad er på minussiden.

Kan vi ikke heller bare ha et digert smitteparty, også blir det survival of the fittest og ikke minst, flokk-immunitet i befolkningen?

Neida! Jeg mener ikke det seriøst, men det hadde vært godt å bli ferdig med hele møkka.

Vesla testet negativt på hurtigtest i går, men ble definert som nærkontakt i dag, og hun er ikke fullvaksinert, så hun må ha en PCR test. Jeg er trippel-vaksinert, og føler null stress for Vesla, men klart jeg fortsatt er bekymret for at hun har for mange nærkontakter. Dårlig samvittighet så det holder for mor.

På søndag tok Bodø/Glimt hjem gullet, og ble møtt med fest og jubel på torget. Utrolig fortjent, men jævlig urutinert av folk og fe i byen. Tenk å møte opp til fest og feiring, tett i tett, UTEN munnbind! Hva i all verden er det folk tenker med? Ikke hodet i såfall! Her får utelivsbransjen juling, og artister og kulturbransjen kanselleres over en lav sko, men det driter vi i bare vi får gjøre akkurat som vi selv vil. Det kaller jeg å være super-egoist! Tror de er så utrolig flotte supportere, men hva om lag og støttespillere blir smittet. Nei, se det er ikke nøye!

Jeg tenker alle som går jula i møte med redsel for permitteringer og konkurser er fornøyd med avgjørelsen til de som stod tett i tett uten munnbind og jublet for gull-guttene! Idioti av dimensjoner, og hvis ingen blir smittet etter den hyllesten, er det mer flaks enn noe annet.

Men jada! Jeg skal vel ta det forbannede hjemmekontoret enda en gang, men nå får vi enten ta det dønn seriøst ALLE SAMMEN, ellers er det bare å hylle darwinismen og ta det som kommer.

AMEN!

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg klikker snart!!

  1. Her kan jeg skyte inn at den gjeninnføringen av tiltak de driver med nå, gjøres på et fullstendig ikke-eksisterende grunnlag! Viruset har nemlig mutert seg like ufarlig som en hvilken som helst ‘3 dagers flu’, hvilket er helt i tråd med hva som følger biologien til virus av den typen der C19 har sin tilhørighet (altså virus med kort inkubasjonstid og spres i form av luft/dråpesmitte).
    Jeg vet det lyder helt utrolig, men ikke desto mindre er det et ubestridelig faktum! Selv JEG syntes det virket i overkant ved første korsvei, og har derfor studert virus’ biologi som om det sto om livet (hvilket vis si på universitetsnivå) den siste tiden.
    – Om det var så lurt m.h.t eget forgodtbefinnende å innhente denne kunnskapen, er jeg faktisk ikke så sikker på, da det å VITE med 100% sikkerhet at viruset nå er for ufarlig å regne, også betyr å VITE at det bilde som serveres av viruset som en trussel fremdeles er ren løgn. – Og når sant skal sies, har jeg aldri vært reddere i mitt liv, for jeg har jo ikke den ringeste anelse om HVORFOR de lyver!!

    1. De hevder trykket på helsevesenet må avta, men enig. Omikron tyder jo å kan være løsningen på pandemien hvis de slipper den løs.
      Jeg skal ikke hevde å vite, men jeg undrer meg jeg også..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.