Jeg ble så redd og holdt på å tisse på meg

Categories Blogg

Jeg ser ikke skumle filmer. Jeg ser definitivt ikke grøssere. I grøsserfilmene blir alltid den nysgjerrige jenta drept. Jeg er veldig nysgjerrig.

Storesøster, Vesla og jeg er ute på kjøretur. Da vi kjørte så vi en merkelig skapning langs veien. Han så litt creepy ut.

-Skal vi kjør å se ka det der va?

Storesøster var litt tøff syns jeg. Jeg tror hun hadde på seg tøff-trusa. Vi snudde og kjørte etter han.
Da vi traff han igjen satte vi alle i unisont skrik som kunne vekket de døde.

Hvis ikke dette var skummelt så vet ikke jeg!

I ettertid skjønner jeg at det godt kan være en som har ment å beskytte seg i disse corona tidene, men jeg ble pisse-redd!

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg ble så redd og holdt på å tisse på meg

  1. Det kalles “A plague mask”. Doktore og leger i blandt annet middelalderen og 1600 tallet brukte disse når det gjalt pest og epidemier/pandemier for å beskytte seg mot de syke pasientene. De hullene på undersiden ble fylt med urter og blomster for å friske opp masken men og ble brukt som beskyttelses urter. Legene mente at om de brukte beskyttelses urter or at masken hadde såpass langt “nebb” så ville pesten og epidemi/pandemi viruset dø eller bli svekket før det rakk å komme bort til munnen/nese og ned i luftveiene..
    Dette er sikkert en person som er fasinert av historie eller synes de var kule og brukte sjangsen av Corona til å bruke den masken.
    Også må jeg spørre (Du spurte vell om tillatelse fra fyren/damen før du knipset bilde? Det er nemlig ulovlig å ta bilde og publisere det uten tillatelse fra personen, det kan være straffbart).

    1. Det er imidlertid viktig å være klar over at selv om publiseringen av et situasjonsbilde ikke må baseres på et samtykke, vil det fortsatt være en behandling av personopplysninger hvis man kan kjenne igjen enkeltpersoner, og da gjelder personopplysningsloven.

      Det er sjekket opp mot Datatilsynet. Personen kan ikke identifiseres på bildet.

      Men takk for lærerikt svar. 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.