Hvis ikke frisøren åpner snart, blir det mange grusomme frisyrer rundt om..

Categories Blogg

Mine kreative evner får virkelig blomstre for tida. Riktignok var ikke første runde grunnet mangel på åpne frisørsalonger, det var fordi jeg skulle bevise at man kunne se ok ut på håret selv om man ikke går til frisøren så ofte. Første måneden gikk det bra, måneden etter ble det total katastrofe og kjempedyrt. Da lærte jeg at det skulle jeg IKKE gjøre igjen. Jeg så ut som om jeg hadde gått med hodet først i ei dårlig blandet malingsbøtte.

Jeg hadde bestemt meg for at oppretting av elendigheten skulle foregå hos frisør. Nå er det kommet noe ettervekst, og det bør gjøres noe med høysåten jeg har på hodet. Frisøren er stengt! Hmmm.. Ja, nå må jeg være kretiv igjen tror jeg.

Vesla ble rødhåret mens hun var hos pappaen. Sånn går det når disse søte små får tvinne pappa rundt lillefingeren. Hva er det der med at pappaer er flinke å sette regler for sønnene, men jentene får de store sterke mennene til å smelte som en snømann inne i varmen?

Min pappa var helt lik. Mamma kunne sende han for å kjøpe nytt tøy til meg med siste formaning om at “Ho treng ikke annet enn ei bukse, det e greit at det e ei Levis bukse, men bare ei!” Selvsagt kom jeg hjem med nye gensere, sko og jakker. Det funket ALDRI på mamma, men på pappa fungerte det fjell!

Strategien var super enkel. Vi begynte å gå i de butikkene der jeg var helt sikker på at jeg ikke kom til å finne noe jeg hadde lyst på. Når han begynte å mase om avis og kafé, visste jeg at han begynte å bli mør. Noen butikker til, fortsatt uten at man fant noe som var interessant, så spørre han om vi skulle dra på Løvold etterpå. Altså en butikk som solgte fiskeutstyr. Da var han mør. Så var det bare å vise han de lekre skoene jeg hadde sett, og så vipps! De var i pose. Pappa bærte selvsagt posene. Så var det inn på klesbutikker jeg VISSTE ikke haddeLevis bukser, men definitivt annet tøy som fristet. “Vi går inn å ser om de har Levis her!” Han ble mer og mer motløs, og bar på fler og fler poser. Når Levis buksa var i boks, var det kafé og så å se på fiskeutstyr. Han var fornøyd, og jeg var fornøyd. Mamma ble  ALDRI fornøyd!

-Roald! Ærlig talt! Ho hadde overhode ikke behov for det der! Du e altså helt vettlaus!!

Jeg tuslet stille og rolig ned på rommet mitt, og forsøkte å være snill og stille en stund sånn at hun følte hun også fikk noe igjen for dette. Og den shopping-strategien  funket overhode ikke på henne. Shopping med henne var målrettet. Vi avtalte hva vi skulle ha, og kom hjem med akkurat det. No fuzz!

Tilbake til Vesla. Hun fikk altså en hårfarge som skulle vaskes ut etter 12-15 vask. Mamma’n var ikke helt fornøyd! Utvasket hårfarge ser ikke helt bra ut, men siden den var semi-permanent var det vel bare å farge håret sånn at det ble naturlig igjen? Semi-permanent my ASS! Jaja, vi var og fant vanlig blond hårfarge og fikk det i hodet på henne. Etter å ha farget første runde ble det peach farget.. O’boy!

Det kan bli et langt lerret å bleike for å få tilbake hennes vanlige hårfarge, men Vesla har i såfall lært at det ikke er lurt å farge håret rødt når man er blond! Nå er jeg desperat. Vi trenger en frisør! To be continnue..

2 kommentarer

2 thoughts on “Hvis ikke frisøren åpner snart, blir det mange grusomme frisyrer rundt om..

  1. IKKE BLEK HÅRET hvis du ikke vet eksakt hva du holder på med!! En venn av meg bleket håret til moren sin og det tok full fyr og da fulgte de bruksanvisning til pungt og prikke! Og barn burde ikke få lov å hjemme bleke håret i så ung alder som på bildene. Og for all del håper jeg du har kjøpt protein rik shampoo og balsam! Du vet at når man farger / bleker håret så drar man ut all næring og proteiner i håret som skader det, du må da tilføye proteinrik og næringsrike produkter og kure det annen hver dag med proteinrik kur, og etter det må man fuktighetsbehandle det…ajajaj…
    Og plis ikke blek og farg det for mange ganger etter hverandre, da ødelegger man håret sitt…

    1. Takk for godt råd, men hva gjør man når pappaen sa ja til å farge det blonde håret rødt?? 🙄😫🥺
      Jeg kaller det skadebegrensning så lenge frisøren har stengt..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.