En slange i paradiset

Categories Blogg, Reiser og opplevelser

Da vi gikk ut av flyet i Faro, og sola varmet mens vinden gjorde varmen levelig, var alle damene skjønt enige; Her ville vi trives!

Det var så lenge til bussen gikk, så vi tok en Uber fra flyplassen, med den aller beste sjåføren. Før covid, hadde han jobbet som guide i tillegg, så han fortalte om Algarvekysten hele veien til hotellet, og for et hotell!

Det bærer riktignok preg av å være litt slitent, men vi fikk en diger leilighet med stue, soverom, kjøkken og bad. Og en svær terrasse med sol hele dagen! På anlegget er det fem basseng, en pool-bar, restaurant og en ordinær bar. Det var som Eva i paradiset, men hva møtte hun der?

Vi kom oss fort til poolen, det vil si, de to andre gikk litt før meg. Der benket de seg ned med, og la seg godt til rette. Da jeg kom opp bråstoppet jeg! Da hadde de ansatte fanget en slange, som de mistet! Den smøg seg inn i busker og kratt, mens jeg sto stiv som en pinne å så på. Vesla hadde oppdaget den da den ålte seg ned muren, og langs solsengene våre. Vi har altså bokstavelig talt slange i paradiset!!!! Vesla hoppet rett i bassenget, og der ble hun kjent med en ung dame som jobber med eksotiske dyr, og hun forklarte at arten kunne bite, men var ikke giftig. Samma det vel! Vi har fortsatt en slange i paradiset!

Vi var litt slitne etter reisedagen vår, så vi holdt oss i ro på hotellet. Hodet mitt var ikke klar for å orientere seg noe annet sted enn inn i restauranten for å få middag. Det var en utrolig kjedelig buffet, og lite gjester. Det virker som de fleste drar inn til sentrum om kvelden. På hotellet kan gjestene bestille skyss med tuktuk og bli transportert i nærområdet. De kjørte sinnsykt fort,  og så rett og slett skummel ut. Det spørs om jeg tar sjansen, selv om det så morsomt ut.

I dag har vi spist frokost ute på den store deilige balkongen, og da kjente jeg på nytt nakkehårene reise seg. Vi er åpenbart ikke helt alene her, for noen har laget dette i nattens mulm og mørke….


I natt sover vi med dørene lukket…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.