Det er ingen god dag i dag

Categories Blogg

Jeg har kladdet dette innlegget gang på gang nå i ettermiddag. For enhver pris ville jeg skrive et innlegg som ikke handler om krigen i Ukraina, men uansett hvor mye jeg har forsøkt, blir det et tilbakevendende tema. Jeg klarer ikke å la det slippe.

Vesla har pappa-tid, så jeg kan kunne sittet klistret foran TV og sugd til meg alle nyhetene jeg har kommet over. Jeg har ventet på at det skal snu! At ukrainerne slår tilbake så det merkes.  Jeg vil så gjerne ha et vinn! Trenger å høre at rettferdighet seirer og at David i det minste har fått gitt Goliat en real blåveis! Men over skjermen ruller bare verre og verre bilder av bomberegn og brennende ruiner. Det er innslag med flyalarmer og flyktende mennesker som søker ly. Det var et intervju med en liten jente på omkring 7-8 år på TV2. Hun gråt og var redd. Hun fortalte hvor skummelt det var å bli vekket av flyalarmen. Med tårene rennende nedover kinnet, sa hun gråtkvalt at hun bare ville det skulle være over, så sa hun stille at hun ikke vil dø..

Jeg klarer ikke å la være å bli berørt. Jeg klarer ikke å holde de primitive følelsene unna, og ønsker hevn og helvete over russiske militærstyrker, på vegne av den lille jenta, og alle de andre uskyldige sivile.

Hvorfor i himmelens navn er det ingen i de russiske styrkene som stopper opp og sier at dette er feil? Hvorfor er det ingen som nekter å være med på galskapen? Nazistene ble straffet for at de deltok på krigshandlingene, på tross av at de hevdet de stod ovenfor faren for å bli drept hvis de ikke adlød ordre…

Nei, jeg sitter fortsatt her foran TV med klumpen i halsen for ofrene i Ukraina. Jeg ser og ser. Mitt sinne og min frustrasjon mot Putin bare vokser og vokser. Putin hadde absolutt fortjent å få et kjevle plantet i bakhodet noen ganger i håp om at han tok til vett, og funket ikke det, skulle man leitet opp fysaken og smurt han inn i honning og plantet med ræva godt ned i ei maurtue!

I mellomtiden sitter jeg her hjemme og venter på at David skal slå Goliat, og at rettferdigheten seirer.

Jeg håper alle har en nydelig kveld, og at alle er snille med hverandre. ❤️

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.