Å samle på mummi-kopper er blodig alvor

Categories Blogg, Vesla og Snuppa

Snakk om å være trøtt! Hadde det ikke vært for at Hårball 1 herjet så mye at Hårball 2 våknet, så hadde Mamma 1 forsovet seg. Men, jeg våknet altså i siste liten.

Jeg kan IKKE fordra å ha dårlig tid, så ting måtte gå radig da jeg omsider kom meg opp av senga. Egentlig skulle jeg kjøre med Snuppa, for hun skulle til byen for å gi blod, men hun måtte dra før meg for å rekke timen.

Det er noe nobelt og edelt over det å gi blod. Være med å redde liv. Blod kan ikke fremstilles, så de som trenger blod må få dette via blodoverføring. For hver halvliter blod som blir gitt, kan tre pasienter få hjelp!
For pasienter som er kritisk skadd eller alvorlig syke, er det livsnødvendig med blodoverføringer, så det er en viktig samfunnsinnsats å gi blod.
Jeg kan dessverre ikke gi blod, og det er litt leit, for det er et område jeg gjerne ville bidratt på, så derfor er jeg ekstra stolt over at Snuppa er blodgiver. Hun er med å redder liv.

For hver gang hun gir de livgivende dråpene får hun en Mummi-kopp som takk. Jeg håper hun kommer til å få en sinnsykt stor samling.

Hvis du også vil gi blod kan du melde deg som blodgiver ved alle blodbankene/giverstedene i Norge ved å registrere deg som blodgiver på nettstedet giblod.no.

Hvis du registrerer deg kan kanskje du også får en anstendig mumi-kopp samling?

2 kommentarer

2 thoughts on “Å samle på mummi-kopper er blodig alvor

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.