Ronda i Málaga

Categories Blogg

Jeg er så heldig at jeg får reise litt i jobben min. Noen ganger blir det langturer, men for det meste innenlands.

Men denne gangen ble det store utland frekventert. Jeg dro med noen samarbeidspartnere, så det var endel jobbing men også litt tid til sightseeing.

Vi var å besøkte Ronda.

Ronda er en liten by i det sørlige Spania som tilhører provinsen Málaga i den autonome regionen Andalucía. Den er en av Spanias eldste byer, og den regnes som tyrefektingens vugge.

Byen ligger 750 moh, så vi dro fra 24 varmegrader i Málaga sentrum til 15 grader i fjellbyen.

Byen er bygget Rundt en dyp kløft, og bruene over kløften gir spektakulær utsikt over byen og områdene rundt.

Jeg var helt betatt av utsikten. Tenk at naturen i første runde har skapt en å spesiell kløft, og at noen har etablert den vakre byen på en slik beliggenhet.

Punte Nuevo, den største bruen i byen.

Utsikt over områdene nedenfor byen

Jeg anbefaler alle som ferierer i Andalucía områdene, om å besøke denne vakre lille byen. Den er verdt opplevelsen..

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.