Mamma’n til Vesla får tilsnakk

Categories Blogg

Før flyet gikk i går, var jeg med å så Vesla spille håndballkamp. Jeg sjekket litt meldinger og knipset litt bilder.

Da vi kom ut av hallen spurte pappa’n meg hva stillingen ble. Jeg forklarte at jeg ikke hadde fått med meg alt og var litt usikker, men de tapte kampen.

Han visste stillingen, og nummeret på motspilleren som hadde scoret flest mål. Jeg trakk litt på skuldrene og sa at jeg hadde sjekket noen meldinger.

«Det er nettopp det som er problemet! Du er mer opptatt av telefonen!» Og han har helt klart et poeng. Jeg er med henne på alt, men det er telefonen også. Mitt argument er at jeg bruker den for å ta bilder, filme og samle minner. Men det er vel neppe den egentlige grunnen. Grunnen er at jeg er redd for å kjede meg. Jeg er redd for å gå glipp av noe spennende i avisen og ikke minst på sosiale medier. Tidvis er telefonen limt fast i hånda mi. Så hvor mye ekte engasjement er det når mor titter opp en gang i blandt og roper: «Bra Vesla! Ikke gi deg!»

Så lenge jeg har vært med henne har jeg liksom tenkt at det var nok, men hvor engasjert er jeg egentlig? Og merker hun at jeg er fraværende i mobilverden? Kunne jeg ikke like gjerne vært hjemme?

Kampen etter lå telefonen i veska. Jentene tapte, men jeg SÅ hele kampen.

7 kommentarer

7 thoughts on “Mamma’n til Vesla får tilsnakk

  1. Takk. Jeg blir jo nesten skremt for å kommentere, selv om det stort sett går fint 🙂
    Ja det blir spørsmålstegn, men jeg vet…..
    Ønsker deg ei god natt når den tiden kommer 🙂 <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.