Mimmi på Vippen

Categories Blogg

Jeg er Mimmi!

Sånn er det når datteren gjorde meg til mormor før jeg var 40. “Rekker jeg ikke å bli 40 før du får den ydlingen ut, nekter jeg å være mormor !” Jeg sa det på spøk, men når barnet kom 11 dager før jeg ble 40 og min mamma er mormor, ble det krøll,så ble jeg Mimmi.

Så hva gjør Mimmi da? Ja, blogger gjør hun ikke spesielt mye, for oktober 2016 var siste gangen hun var her inne. Det skal jeg gjøre noe med. Ikke for at jeg nødvendigvis har så mye mer fornuftig å komme med, men fordi jeg har så himla mye meninger om så mangt og meget at jeg må jo få det ut!

I lys av forrige innlegg, sier det seg selv at jeg har behov for å få utløp for ord og ytringer som ikke en veslevoksen 10 åring nødvendigvis hverken vet noe om, eller har noen meninger om. Og siden badoo ikke kan fremskaffe en mann som evner å ha to tanker i hodet på samme tid, uten at den ene dreier seg om sex, må jeg skrive av meg mangt og meget i stede. Det med mennene og evne til simultankapasitet var en fleip med et snev av alvor..

Så hva er det Mimmi er på vippen til? Er hun på vippen til alvor? De som kjenner meg kommer til å riste bekymret på hodet. Da tenker de nok at jeg er alvorlig syk, for det er ikke så ofte jeg sier noe veldig alvorlig. Men det hender. Er Mimmi på vippen til galskap? Helt sikkert, og jeg tenker at det er flere som nikker anerkjennende på hodet til det. På vippen til latter. DET er Mimmi alltid! Ikke langt mellom de dype daler å høye tinder, uten å være reine jojoen. PÅ vippen til å prøve noe nytt? Definitivt! Mimmi skal gå utenfor komfort-sonen sin og utfordre seg selv. Ja, for det trenger hun. Hun er tross alt mormor

Tenk å skrive om seg selv i 3. person! Det er nesten så jeg blir litt skremt allerede.

Men når Mimmi griper til pennen er hun irritert. Ja, ellers så er hun harm. Tidvis kan hun faktisk være på vippen til å være forbannet. Ofte er Mimmi på vippen. Det er en hårfin balanse mellom fornuft og galskap hos henne. Mimmi er ofte glad, men da skriver hun ikke. Da synger hun høyt, falskt og skingrende. Mimmi tenker ofte, og funderer på så mye. Mimmi liker å tenke høyt, og har en tendens til å forfatte dette i skrevne ord. Hun liker å høre fornuftig ut, selv om hun vet hun er på vippen til vanvidd.

Så da vet dere det, når Mimmi griper pennen er det ikke bare bare… 

Det verste er faktisk at Mimme evner å snakke seg opp eller ned helt alene. Som oftest har hun en tendens til å snakke seg opp. Ja faktisk så mye opp av hun er på vippen til å bli rød glødende forbannet. Da er hun ikke god! Men det varer aldri så lenge, og det er sjelden hun gjør ubotelig skade. Hun er forsåvidt flink til å rettferdiggjøre “collateral damage”. jeg vet egentlig ikke om jeg liker Mimmi når jeg tenker meg om. Jeg digger henne, men vet fortsatt ikke helt om jeg liker henne!

Mimmi er åpenbart lykkelig for mikrofon = sang = på vippen til lykke <3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.