Last Updated:

Så var det tid for moralpreken

Categories Blogg, Hverdagsliv, Mellommenneskelige relasjoner

Da kan jeg konstatere nettopp som Ivar Aasen skrev så godt, «Til lags at alle kan ingen gjera» Jeg nikker gjenkjennende til ordene hans og grubler litt her jeg sitter.

Den rosenrøde idyllen i Blogglandia har slått store sprekker, og mye gruff er kommet for dagen. Jeg underholdes langt på vei av dette, men jeg har en greie som jeg ikke liker. Det er når noen angriper på personnivå. Da blir jeg ganske jentesur og grinete, og har behov for å si fra at det ikke er greit. So far so Good.

Men jeg liker heller ikke når jeg skjønner at mine innlegg og kommentarfelt blir brukt til  å rakke ned på konkrete mennesker. Det er hvertfall ikke greit! Dessverre fikk jeg ikke helt tråden i det hele før lenge etterpå, og da først skjønte jeg at det var myntet på et menneske jeg liker og respekterer.

Jeg ble skuffet over meg selv, men lyn forbannet for at noen velger å bruke min lille arena for å spre galle om andre. NEI! DET GODTAR JEG IKKE! På min lille fredede flekk i Blogglandia er det åpent for meningsutveksling så mye som orkes, under forutsetning at det er sak og ikke personangrep som forekommer.

 

 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Så var det tid for moralpreken

  1. Nå ble jeg faktisk imponert.. det er egentlig svært få som skjønner dette, på tross av at det har pågått noen år. Forøvrig så befinner jeg meg i kommentarfeltet til «Veronicarona» mellom klokken 14 og 15 i morgen🐰

          1. Så kommentaren din for sent til det, men jeg skal innom LeneElisabeth mellom 19 og 20 i dag. Hun har plass 59 på lista 😜🐰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.