Mamma’n til Vesla baker… 🙄

Categories Blogg

Jeg våknet med vanvittig cravings i går.

Jeg hadde så vanvittig lyst på sjokoladefondant. Faktisk så lyst at jeg dro på butikken å kjøpte det jeg manglet, og ut på ettermiddagen ble det baking.

En av tingene jeg hadde kjøpt var sukker, for jeg var nesten fri. Hadde bare litt i et glass jeg hadde fylt over på da det gikk hull på selve pakken.

Fondanten ble servert med vaniljeis og jordbærsaus. De var fri for bringebær. Det smakte JÆVLIG!! Jordbærsausen ga en skikkelig stygg og syrlig smak. Hverken jeg eller Vesla likte det. Ikke på fondanten og ikke på isen.

Heldigvis laget jeg dobbelt porsjon røre, for en venninne skulle komme innom i dag, og hun ELSKER også fondant.

Åh som vi skulle kose oss! Sausen hoppet vi over denne gangen.

Denne gangen smakte kaken mye VERRE!

Jeg skjønte ingenting. Det var en helt grusom saltsmak. Kunne det være smøret eller? Jeg konkluderte med at den oppskriften skulle jeg ikke bruke flere ganger.

Så slår det meg plutselig, og jeg snur meg mot Vesla. «Har du rørt sukkeret som stod i glasset på kjøkkenbenken?»

Vesla så oppgitt på meg og svarte bare «Æ sa jo te dæ i går at det ikke va sukker i glasset, men salt fra æ laga slim sist!»

uhhhh… Er det rart jeg ikke har cravings på fondant lengre? 🤢🤢🤢

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.