Last Updated:

Vesla snoker i mammas privatliv

Categories Blogg

Noen ganger lurer jeg på om det er en kommende Colombo i den vesla engelen min.

Vesla har sin egen iphone, og bruker bare å “låne” min når hun har noe som krever en nyere og raskere modell. Hun er ikke dum den ungen, men det er ikke jeg heller. Jeg skjønner jo at hun gjør det for å ikke bruke opp skjermtiden sin, og at det overhode ikke har noe med modellen å gjøre. Av og til lar jeg henne “vinne” litt, og later som jeg ikke skjønner hva hun gjør.

Hun fikk låne den her i ettermiddag. “MAMMA! Har du kjæreste??” Jeg hoppet til i sofaen, og nappet telefonen tilbake. Vesla gliste fra øre til øre, og jeg gløttet kjapt ned på det avslørende beviset jeg hadde i handa. “Nei, det har æ da ikke! Du har INGENTING på mine bilda å gjør!” Det formelig glitret av latter i øynene til det lille spetaklet. “Mamma, du treng ikke å vær sjenert! Det e helt normalt at voksne har kjæresta!”

Gi meg styrke! Det lille gnagsåret hadde sett på feriebildene mine, og jeg hadde jo ikke akkurat vært helt alene på ferie. Nå var det ingen krise i at hun hadde sett bildene for de var både tekkelige og fine, men jeg hadde ikke planlagt å fortelle henne at jeg hadde vært på ferie med han jeg brøt med for en tid tilbake.

Jeg hadde liksom ikke lyst at hun skulle utvikle nærmere relasjon til han på nåværende tidspunkt. Vi er gode venner, men Vesla er ikke så enkel å forklare sånn til. “Mhm! Du treng IKKE å forklar! Æ skjønna! Dokker e VENNA..! Mamma! Æ e 11 år og skjønna ka VENNA betyr!”

Hvor i all verden ble det av den lille søte naive datteren min?! 🤨

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Vesla snoker i mammas privatliv

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.