Last Updated:

Vesla på rømmen!

Categories Blogg

Vesla og jeg har hatt både en og to samtaler om hvorfor det ikke er greit å herje ute hele natten. Hun skal jo sove, andre skal sove og det er større sjanse for å treffe berusede mennesker ute. Det er altså ikke for å begrense at hun skal ha det morsomt, men for å forhindre dumme ting som kan skje. Vesla er helt klar på at hun vil ligge ute alene, og at jeg ser problemer der hun ser eventyr! Med andre ord, jeg er helt håpløs!

I natt våknet jeg og skulle gå å tisse. Av gammel vane gløttet jeg inn til Vesla i det jeg passerte rommet. Ungen var borte!!!

Brått var jeg lysvåken! At jeg måtte tisse var glemt, og jeg løp for å finne telefonen og få på meg klær. Herregud! Hva i all verden har hun funnet på nå? Jeg ringte men fikk ikke svar. Ringte og ringte og ringte. Jeg skjønte jo hun ikke var langt unna siden sengetøyet var borte, men hvor var hun, og hvem var hun sammen med?

Kunne hun ha dratt med noen eldre unger? Enn om hun kom i kontakt med alkohol eller andre ting? Jeg kjente at jeg begynte å bli rimelig stresset og bestemte meg for å ta en runde i nabolaget for å se etter henne.

Jeg vurderte hvor lang husarrest hun skulle få, og hun skulle sannelig ikke få noe internett på lenge. Ukelønn skulle være en saga blott, og hun skulle få leve på vann og brød! Jeg måtte bare finne henne først!

Her ligger hun i en liten volvo S60 som ikke har plass til noen ting i baksetet! Hun hadde lagt ned setene og har føttene i bagasjerommet! Hun sov som en baby, og leet ikke på øynene da jeg åpnet døra for å sjekke. Hun hadde ikke dratt lengre enn til parkeringsplassen, og hadde aldri vært i noen fare.

Veldig lettet og litt flau over å ha tenkt det verste først, tuslet jeg meg inn igjen. Jeg var bare lattermild og fortsatt veldig trøtt.

Straff?

Neida, jeg var bare veldig lettet over at det bare var enda ett av hennes «hyss» og ikke noen alvorlige brudd på tilliten. Vi ble sågar enig om at hun legger igjen en lapp om hvor hun bryter reglene neste gang. Hun har fått frokost, og det var ikke vann og brød.

2 kommentarer

2 thoughts on “Vesla på rømmen!

  1. Det var jo kreativt å sove der da 😊 Jeg forstår godt at du ble engstelig, for man vet jo aldri. Tror alle foreldre blir engstelig og redde når man ikke finner ungene sine i huset.

    Smart å legge igjen en lapp hvor man er ja 😊

    Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.