Våryr

Categories Blogg, Hverdagsliv

Er det første sommer-måned eller siste vår-måned som starter i dag? Jeg er usikker, og en titt ut vinduet gjør meg ikke klokere. I dag tillater jeg meg et aldri så lite dykk i en av tekstene til Halvdan Sivertsen. Selv om han skrev den om høsten, byttet jeg det om til våren, og da ble det så sant som det er sunget.

Værsjuk
Det regne og det regne og det regneÆ huska ‘ke at våren va så fælÆ e førlengst førlatt av siste fregneOg æ trygle og æ ber på egne vegneLegg et væromslag rundt ei såra sjel
Æ e værsjuk, æ e nesten dauÆ e værsjuk som en brunstig sauVærsjukAh, æ e værsjuk
Jeg er så værsyk som det går an! Det finnes ikke et snev av energi til mer enn det høyst nødvendige i meg. Jeg trenger sol og varme!!!

Heldigvis skal jeg snart forlate elendigheten og vende nesa sørover, og på slutten av neste uke tenker jeg det blir såpass langt sør at jeg våger å ta av meg ullundertøyet og la mine melkehvite legger omsider få smaken av litt sol!

Jeg gleder meg til Trondheim i morgen. Det blir nok ei snill og artig stund. Lykken var stor da jeg fikk melding om at det er meldt 20 grader der i helga! På én gang! Snakk om lykke for en forfrossen nordlænning. Kan hende jeg finner på å tine litt opp også, og kjenner på det å være våryr. Det er liksom ikke så mye som minner om det når man drar på seg ullundertøyet og boblejakken.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.