Økonomi-direktøren i familien har talt, og fikk jaggu beholde jobben litt til!!

Categories Blogg

Ja, da var første måneden av fem over, og tid for total status er kommet. Vi har ikke levd i sus og dus, men ikke sultet heller. Det var mye vanskeligere enn vi hadde tenkt faktisk.

Jeg tror at en slik øvelse er smart å gjøre sammen med barna sine, om ikke annet så for å gi barna et bilde på hva ting faktisk koster og hvor dyrt det er å leve, men sannelig tror jeg det er kjempe lærerikt for meg også.

Siste 1,33 uke med forbruk ga jo strålende resultater, og jeg er HELT sikker på at jeg sparer best når jeg ikke gidder å følge med som en hauk på forbruket. Faktisk tok jeg inn 924 kr på overforbruket fra tidligere uker.

Snus 100
buss Vesla 37

Matvarer

Bowling, Vesla

1167,8

300,00

brus, møte 60
Spill i app 55
kafè Håndball 40
Forbruk 1759,8

Så status første måned totalt sett ble som følgende:

Disponibelt 8738 20.jan
Uke 1 -2555,99 27.jan
Uke 2 -2928,56 02.feb
Uke 3 -1655,51 09.feb
Uke 4/5 -1759,8 20.feb
Rest -161,864

Hmmmmm….  Da gikk det ikke spesielt bra å spare første måneden.

Selv om overforbruket var veldig beskjedent, var det dog et innhugg på 161,86 kr av sparekontoen. Ikke de store summene riktignok, men likevel går det av de pengene som er avsatt til andre små og store uforutsette kostnader. Jeg vet jo at elektrikerregningen kommer, og at jeg må ha nye sommerdekk på bilen. Ikke akkurat gratis det da.

De sparepengene kom godt med nå. Når livet tar en uventet vending, er det greit å kunne ordne alt det praktiske uten å lure på hvor du skal hente pengene fra i det minste. Så får det bare være om det ikke blir så mye på kontoen når alt det er betalt, jeg vet i så fall at det ikke er brukt på tant og fjas!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.