Last Updated:

Når alene-mamma har hjemme-alene-fest

Categories Blogg

Vi Nordlænninga er av et annet folkeslag, Vi fester, drikker og skråler som om det ikke er noen i morgen.

Neida, vi gjør som regel ikke det, men det hendet av og til. Det er bare et urgammelt rykte. Det er faktisk litt gøy å komme fra det høye nord. Veldig ofte blir man tatt for å være et gudsord fra landet, og alle får et formildende blikk når de ser på deg, Neida, jeg bare juger igjen! De gjør ikke det.

Men jeg er ikke riktig så sofistikert bestandig.

I dag skulle jeg bevilge meg et glass cremant. Når man er alene-mamma skjer ikke det så ofte. Det er heller en sjelden begivenhet, men er det påske, så er det påske! Vesla er hos Storesøster så da åpner det seg for at mamma’n kan kose seg litt hjemme. Jeg drikker ikke noe særlig hjemme når hun er der. Ikke for at hun ikke hadde tålt å se meg drikke noen glass vin, men det er 50/50 om jeg våkner med en solid hodepine. Det gidder jeg ikke utsette henne for, og jeg gidder ikke ligge utslått på sofaen når hun er hjemme.

Så da er det forbeholdt alene-kvelder. De er det ikke spesielt mange av i løpet av et år. Stort sett er jeg på farten når hun er borte. Da skal jeg benytte tiden til å dra på besøk til venner, og er avhengig av bil. ergo, ingen vin på mor da. Naturlig nok.

I kveld åpnet jeg en flaske. Helt til meg selv. Nå skulle mor nyte et iskaldt glass vin.

Problemet oppstod da jeg innså at jeg kom til å bruke laaang tid på å tømme en flaske vin. Den kom til å bli romtemperert før jeg var ferdig med den. Så kom jeg på at jeg har kjøpt meg ei nyyyydelig vinbøtte til nettopp slike situasjoner.

Jeg hentet isbøtta, og gikk i fryseren etter is. Urutinert nok var det ingen is der!

O’boy! Nå begynner jeg definitivt å bli akterutseilt. Ingen is i fryseren! Det er ikke sånn at isbøtta alene holder vinen kald. Jeg måtte jo snappe til venninnnene om hvor urutinert jeg er blitt, og da ble det endel latter.

Hvorfor det var så morsomt?

JEG BOR I NORD-NORGE; OG DET ER IKKE AKKURAT SOMMER HER! VI HAR SNØ NOK!!!!

Alt ordner seg for snille piker! ❤️

 

Har du lyst, kan du følge oss på Facebook og ikke minst på instagram.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.