Mamma til skrekk og advarsel!

Categories Blogg

Jeg har aldri sett på meg selv som en i noen risikogruppe helsemessig. Jeg har ikke vært skikkelig syk etter at jeg sluttet å røyke for endel år siden. (Bank i bordet!)

Derfor var overraskelsen stor når jeg fikk melding om at ny forsyning av influensavaksine var kommet, og jeg måtte bekrefte timen. Litt stresset gjorde jeg som jeg trodde jeg fikk beskjed om, og anså det som veldig viktig.

Noen burde nok lest meldingen mer nøyaktig, for det var ikke ment for alle, men en anbefaling dersom jeg var i risikogruppen. Egentlig syntes ikke jeg at jeg passet til kriteriene til den gruppa da jeg sjekket de, så jeg bestemte meg for å ringe å avlyse hele greia.

Neida, jeg skulle så visst ikke avlyse! Jeg var definitivt i risikogruppen, så vaksine burde jeg ta! Klar tale der. Så sånn ble det.

Nå sitter jeg propp full av vaksine og er skrekkelig syk! Før jeg ringte Vaksineklinikken anså jeg meg nemlig for å være generelt sunn og frisk. Etter å bli satt i risikogruppen på bakgrunn av flere kriterier, lurer jeg på om jeg ikke bare skal heve vrakpanten og avskilte hele kroppen. Best å gjøre det mens jeg ennå kan få litt for den liksom.

O’boy! Får bare pakke rumpa opp av sofaen og komme meg på trening ellers blir jeg vel brukt til skrekk og advarsel på hvor galt det kan bli!

Med det ønsker jeg alle en sunn og frisk fredagskveld!

2 kommentarer

2 thoughts on “Mamma til skrekk og advarsel!

  1. Jeg tror jeg hadde influensa i fjor, for første gang. Jeg blir sjelden noe annet enn LITT forkjøla. Ellers bare skallbank som plager denne kroppen. Men nå slipper du antagelig influensa da, det er jo bra. Og du trenger ikke føle deg i risikogruppen hvis du IKKE er det:-D Det vet du best selv 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.