Kald kaffe er også kaffe!

Categories Hverdagsliv

Denne høsten har vært så masse!

På den ene siden har det vært en skikkelig seig oppoverbakke, som har vært litt tung å gå, men på en annen side har den vært en eneste stor fest! Det er virkelig så kontrastene har gjort seg gjeldende.

Det er jo sånn livet er, ikke bare jorbær og champangne. Noen dager er det bare en vanlig kopp kald kaffe. Men all kaffe er god kaffe!

Det mest slitsomme er at jeg har vært så lite samlet i hodet, og det er litt utypisk meg. Tankevirksomheten har hoppet fra punkt til punkt, og jeg føler at jeg ikke har gjort ferdig et eneste resonnement før jeg er over på neste grubleri. Det skjer så mye. Jeg vil så mye. Jeg rekker ikke over alt!

Hvis dette hadde vært MÅ-oppgaver hadde det nok vært et aldri så lite faresignal å hatt det sånn, men det er lystbetonte oppgaver som trekker. Det betyr at det er større sjanse for at jeg ikke får levert så bra som jeg vet jeg kan fordi tiden ikke strekker til, enn at jeg ikke får levert fordi jeg har for mye å gjøre. Det som er gøy finner jeg alltid tid til..

I dag skal jeg gjøre noe jeg ikke er veldig fornøyd med, men som er en dyd av nødvendighet. Jeg skal ut å bevege mitt eminente legeme. Jeg har ikke vært så aktiv som kroppen synes jeg skal være siden mange av oppgavene jeg har prioritert utføres med rumpa godt plantet i sofaen.  Så må alle krefter stå den kjekke bi, sånn at dørstokkmila ikke blir så fryktelig lang.

Men først skal jeg drikke kald-kaffen min!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.