Jeg ser deg kanskje snart

Categories Blogg

Det var et sabla vær når Gyda besøkte Bodø. Hos oss som bor helt nede i strandlinjen hørtes det ut som haglet var på tur gjennom taket. Jeg måtte legge en pute over hodet for å få sove.

På tur hjem fra jobb regnet og blåste det så mye at jeg måtte ta hetta godt nedover hodet da jeg gikk til bilen. Da jeg hadde kjørt ei stund begynte jeg å lete etter kjøre-brillene, og ble litt forvirret over at de ikke var på hodet. Ja, da lå de vel i sekken. Da jeg kom hjem lette jeg overalt. Brillene var borte. De måtte ha falt av hodet mitt da jeg tok på meg hetta.

Pokker! De nye brillene mine!

Jeg etterlyste på FB for å se om noen hadde funnet de, dog uten hell. Jeg saumfarte hele bilen,  men nei! De var borte.

To dager uten, og jeg kjente at jeg måtte krype til korset og kjøpe nye. Selv om det kostet litt, var heldigvis to for prisen av en, så jeg har kjøpt nye briller OG solbriller med styrke. Gode greier!

Jeg måtte beklage meg til en venninne for den unødvendige kostnaden, og hun satt bare å så grunnende på meg, før hun spurte når jeg mistet de gamle. Jeg sa at det var onsdag ettermiddag, og hun rynket panna. Jeg hadde nemlig kjørt henne seinere samme dag, og da hadde jeg hatt brillene på meg. Hun kommenterte til og med at jeg hadde de på meg, og når hun sa det husket jeg at det stemte. Ergo er brillene sannsynligvis hjemme et sted. Da er det bare å fortsette å lete, og snart har jeg kanskje tre par briller i stede for ingen.

Så da regner jeg med at jeg snart ser deg, og det tre ganger bedre enn uten briller.

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg ser deg kanskje snart

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.