Husarbeid til stor forbannelse

Categories Blogg

«Du sku faen mæ ikkje hadd vaskemaskin! Du sku hadd brætt!»

De famøse ordene kom fra en forbannet saltdaling som var kjent for å være noe hissig og ram i språkbruket. En dag måtte han reparere vaskemaskinen for kona, og han begynte å plages skrekkelig mye. Bannskapen rant ut av han for fullt. «Du e altså fett så slørven!»

Sånn var jeg i kveld når vaskemaskinen min bestemte seg for at den skulle pipe som om fanden var løs i den.

Feilmelding E18. Lofilteret var tett!

Er jo ikke helt noob, så det skjønte jeg. Ja, så var det bare å løsne filteret og ta det ut. Easy peasy! Hva kan ikke mor?

IKKE DET I HVERTFALL! 🤬

Det pokkes filteret satt bom fast. Jeg brøyt og lirket, tvang og lurte. Ikke pokker om det rikket på seg! Ikke en millimeter engang.

Vesla var i seng, og jeg satt alene på badet og jobbet med saken, men jævelskapen rørte overhode ikke på seg. Det begynte å bli litt hett i toppetasjen og kjeften begynte å gå av seg selv. Jeg forbannet den forbanna tosken som hadde skrudd det jævla filteret så hardt at det ikke løsnet. Jeg forbannet ungene for at de garantert ikke har tømt ut av lommene før tøyet har blitt vasket. Jeg forbannet med selv for at jeg faen ikke fikk løs jævelskapen. Og jeg forbannet alle idiotiske menn, for denne løsningen var garantert designet av et pokkers degenerert mannfolk!

Sant og si tror jeg at jeg gikk saltdalingen en høy gang når det kom til ubehøvlet språkbruk. Takk og pris for at jeg var alene og ikke skadet noen andres sarte ører.

Om det løsnet? Ikke sjans i havet! Jeg vurderte at jeg trengte en mann, men så kom Snupsi hjem fra jobb og jeg ba henne hjelpe meg.

Det gikk lekende lett! Rå muskelkraft var tingen, men hun var ikke forberedt på alt vannet og skitten som kom ut, og hun skygget banen umiddelbart.

«Med din hjerne og mine muskla treng du ingen mann, mamma! » Snupsi får det sagt, og  etter å ha fjernet en bobbie-pin, et BH-innlegg og litt lo, da funket vidundermaskinen som aldri før!

Takk og pris for sterke døtre!!! ❤️

8 kommentarer

8 thoughts on “Husarbeid til stor forbannelse

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.