Last Updated:

Heller sex med noen som har puls, enn noe som krever batteri

Categories Samfunns-syt

Da pandemien slo til, og sosial distanse var et faktum fabulerte jeg litt rundt hva som kom til å skje dersom situasjonen ble vedvarende. Jeg sa at enten kom trenden med skilsmisse til å øke, eller kom det til å bli en solid baby-boom.

Jeg trodde at når ektefellene og samboerne ble tvunget til å være mer sammen, ville det føre til mer gnisninger, krangel og spetakkel. Helt klart at det ble fare for økning i antall skilsmisser og samlivsbrudd. Men det er jo sånn at det ikke var så stor mulighet for å finne noen erstatning til sin bedre halvdel så lenge man måtte forholde seg til meter’n, så da var det vel bedre med litt kiss and make up! Ergo forventet jeg en baby-boom.

SSB  kunne  avsløre at det var 460 færre skilsmisser og over 1000 færre separasjoner i 2021. Det fører oss tilbake til meter’n. Kan man ikke få tak i noe nytt, er det bedre å slite med det man har, enn å være uten! Heller sex med noen med puls, enn å måtte få batteri på blå resept hos legen, tenker jeg.

Det har vist seg at fødselstallene statistisk sett går ned når det oppstår en krise i samfunnet, så det var ikke sikkert at mer sex resulterte i flere barnefødsler, kanskje mer sannsynlig med det motsatte. Men kanskje var det sånn at i iveren etter å  hamstre dopapir, ble det glemt å sikre god nok beskyttelse til hyrdestundene som skulle komme? Kanskje medførte det til at det ble glemt å fylle på med prevensjon?

Forskning.no kan nemlig bekrefte at den første måneden i 2021, økte fødselstallene i Norge. Det ble født 215 flere barn, og disse ble unnfanget i april 2020. Altså bare noen uker etter at Norge stengte ned den 12. mars. Etter dette har det økt jevnt med flere barn her i landet. Hurra! Erna får det som hun ønsket

Altså! Mine logiske slutninger var ikke så ille likevel. En morsom fun fact er at det var høyest økning i barnefødsler i de nordligste fylkene, men jeg klarer ikke spekulere i hvorfor, uten å havne litt på kanten, så jeg skal la det ligge. Jeg bare konstaterer at det er helt åpenbart at vi single burde kunne kreve ekstra fradrag på skatten i år også, som følge av pandemien. Vi krever batteri-fradraget! Lykken var dog da meter’n omsider ble opphevet, for det gjorde at også vi fikk en mer lovende hverdag..

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Heller sex med noen som har puls, enn noe som krever batteri

    1. Ja.. men jeg laget det som en sekkepost og kalte det særskilte kostnader grunnet statlige pålegg under korona, men med en spesifikasjon over kostnadene i et regneark og vedlagt kvitteringene jeg hadde tatt vare på.
      Spørs om det hadde gått om jeg hadde kalt det for dildo-fradrag under korona.. Ikke riktig samme seriøsiteten over det.. 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.