Ei ny æra begynner

Categories Vesla og Snuppa

Jeg sitter her lettere stresset i stua og ser på det komplette kaoset som råder rundt meg. Her er Stua fylt til randen av klær og rot. Vesla overtar Snuppa sitt soverom, og Snuppa er straks klar for å gjøre studiebyen utrygg. Håper for guds skyld de er klar for hva som kommer!

I dag kjører jeg og Snuppa for å få henne på plass før studiene starter. Hun gleder seg, men har en sunn dose nerver også. Hun klarer seg nok, for hun er godt utstyrt med både IQ og EQ. Ikke for det, jeg er bare en facetime-samtale unna, så vi bøter på hjemlengselen om det trengs.

Grunnen til at jeg er stressa er at hun skulle pakke alt klart mens jeg jobbet noen timer. Nå har jeg lunsj, men det ser ut som hun har avspassert fullstendig. Her er ikke rare fremdriften. Rart med det, men jeg tror mitt kontrollbehov snart tar overhånd. Jeg har gått over bilen, pakket det jeg skal ha med meg og sikret at Vesla har alt hun trenger. Det var litt teit sagt egentlig, for når storesøster skal se etter Vesla trenger jeg faktisk ikke tenke i det store og hele. HUN har kontroll. Jaja, vi kommer oss vel av gårde etterhvert.

Kanskje håpefulle senset at jeg begynte å bli litt stresset, for vipps var hun i full gang. Nå er det bare å bli ferdige, for jeg vil bare dra fra denne plassen. Her er det 8 grader, regn og vind, så litt varme i er kjærkommen for en forfrossen sjel!

Ei ny æra begynner, for nå skal Snuppa ut i verden å studere og bli enda klokere!

Så hold dere fast! Nå kommer vi!

2 kommentarer

2 thoughts on “Ei ny æra begynner

  1. Ja det e en tid for alt. De små forlater redet og skal ut på nye eventyr. Skole/Jobb bo for seg selv å alt det som følger med det. Håper ho får en fin tid med utdanning og får masse nye venner.
    God tur 😀😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.