Drømmemannen

Categories Blogg

I morgen er det St.hans aften igjen.

Sankthansaften er egentlig en gammel hedensk markering av sommersolverv. Vi hos oss, feirer denne dagen med bål og grilling, og bryr oss ikke så mye mer om tradisjonen foruten at det er en hyggelig kveld med familie og venner.

I år skal jeg og Vesla plukke blomster og legge dem under puta vår.

I følge gammel overtro skulle man også natt til Sankthansaften plukke 7 ulike blomster å legge de under hodeputen. I løpet av natten skulle du, gjennom dine drømmer, få se hvem som skulle bli din fremtidige ektemann.

Ikke for det, jeg har allerede møtt min drømmemann, så vet ikke helt om jeg trenger det. Ekteskap er dog helt uaktuelt. Det fine med han er at han er snill og god, og finner alltid på noe hyggelig vi kan gjøre sammen. Han synes jeg er noe av det artigste mennesket å være sammen med, og vi kan sitte å skravle på timevis. Garantert han jeg blir å drømme om.

Han er 3 år og kaller meg Mimmi. ❤️

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Drømmemannen

  1. Husker jeg plukket blomster også da jeg var 10-12 år, og la under puta. Tror ikke jeg drømte noe som helst 😀 Fin liten drømmemann du har 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.