Last Updated:

Dramaqueen så det holder

Categories Blogg

Dramaqueen? Jeg? Overhode ikke. Ingenting kan vippe meg av pinnen. Det er det jeg liker å tro, men helt innerst inne vet jeg at jeg er litt oppfarende av meg, spesielt hvis jeg blir veldig redd.

Det ble rimelig seint i kveld før jeg fikk rumpa opp av sofaen for å dra å trene, men omsider kom jeg meg ut i bilen. I det jeg rygget ut av innkjørselen gikk det kaldt nedover ryggen min. Rett ved plenen så jeg to lysende punkt, som så ut som digre gule  øyne på en gnager! Ikke en mus eller noe, men en svær rotte! Rotter? Her? Jeg tok ikke sjansen på å gå ut av bilen for å se nærmere, men tok et bilde med telefonen. Det var vanskelig å se, men det var definitivt noe!

Jeg gransket og gransket..

 

Jeg zoomet inn på bildet og gransket ennå litt mer.

Det var skikkelig ekkelt! Jeg ringte inn til Vesla og ba henne IKKE lufte Monty mens jeg var borte. Tenk hvis rotta angrep den lille søte pelsdotten?
Deretter tok jeg på meg brillene og kjørte nærmere. Hva var det egentlig? Da jeg kom rimelig nært ble jeg lettet og lattermild. Jeg fastslo at det ikke kunne være noe dyr, men en boks som lå igjen som et trist minne etter nyttårsfeiringen. Falkeblikket er ikke hva det engang var. Jeg ringte tilbake til Vesla og sa at faren var avblåst. Så dro jeg og trente, lettere beskjemmet over å ha skremt opp Vesla.

Etter halv annen time etter kom jeg tilbake, og bestemte meg for å se nærmere på boksen, for jeg det var liksom noe som ikke stemte med hele greia. Dessuten kunne det være greit å få den kastet. Det er ikke spesielt pent med søppel som ligger å slenger uansett. Jeg så umiddelbart at boksen var borte, alt før jeg rakk å få parkert bilen.

Så rart! Hvem kunne ha fjernet den? Det er ikke spesielt mange som går mellom husene der nede, for ikke er det offentlig vei, og ikke er det noe lys. Jeg kjørte mellom husene for å se om jeg så den. Våget ikke å gå ut av bilen, for jeg er hysterisk redd gnagere. Boksen var og ble borte. Noen måtte ha fjernet den. På tide, for jeg synes rakett-lik bør fjernes dagen etter, og ikke fem dager etter feiringen.

Jeg parkerte og gikk ut av bilen. Så slo det meg! Hvordan i all verden kunne det ha seg at jeg så to gule øyne først? Kanskje det var en kattunge som frøys, eller kunne det vært at det faktisk var ei rotte, men den krøp inn i boksen når jeg kom ut? Kunne den ha flyttet boksen til et lunere sted? Var det lunere stedet i nærheten av mitt hus? Jo mer jeg tenkte på det, jo reddere ble jeg.

Jeg skyndte meg inn og låste ytterdøra. Akkurat som om det skulle være noe sikrere? Det er vel neppe gjennom ei hoveddør ei rotte kommer seg inn. Lettere stresset satt jeg resten av kvelden, med ørene på stilk og lyttet etter mistenkelige lyder. Jeg hørte INGENTING! Likevel, natta gikk som det måtte gå. Jeg våknet flere ganger av mareritt, og hver gang syntes jeg det var mistenkelige lyder i huset. Nå er jeg for alvor inne på tanken om å skaffe meg katt, selv om jeg er allergisk. Jeg er faktisk MER allergisk for rotter.

Kommer de inn, flytter jeg ut!!!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Dramaqueen så det holder

  1. Du høres ut som meg da jeg trodde en ufo hadde landet ved hytta vår i sommer.
    Jeg ble livredd av ingenting.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.