Det er vanskelig å få det sagt

Categories Galskap satt i system

Enkelte ord er, og blir for vanskelige å huske og hvordan uttale. Det er plent umulig! Et av de er palanga! Det er sånn patio-sak som man har ute i hagen. Æres ord! Jeg måtte Google det igjen for å huske at det heter PERGOLA, og jeg googler det ofte, for jeg har så lyst på en ute i hagen men husker aldri hva det heter.

Noen navn er også vanskelige å huske, sånn som navnet til venstre-backen til Glimt. Han er dømt til å hete Hansen ellers bruker jeg en halv time på å nevne eh.. ehh.. ehh.. han jeg mener heter Wembangbongo ( rett etter Google er Wenbangomo).

Et annet ord er gangover felt, som skal være overgangs felt. Forøvrig digger jeg det engelske ordet for det, zebra crossong. Det er så kult! Nåja, det er vel egentlig et fotgjenger overfelt,  eller et fotgjenger felt.
Når jeg er ute å spiser, avslutter jeg gjerne med en ekspresso martini til dessert, selv om jeg vet utmerket godt det heter espresso martini.

Jeg prøver alltid å være overvåken for slike feil i uttalen, men mange påpeker at jeg ikke er årvåken nok når jeg snakker, selv om jeg ikke kan skjønne det.

I morgen møtes Glimt og Tromsø til slaget om Nord-Norge, og måtte det beste Glimt-laget vinne, MED Hansen på banen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.