Dagens fem fine ting..

Categories Blogg

Vesla var knapt kommet inn i bilen før hun begynte å ramse opp fem fine ting hun hadde opplevd i løpet av dagen.

  • Hun har fått ei ny jente i klassen som hun synes er kjempe hyggelig
  • Den nye jenta skal begynne å spille handball på samme lag som Vesla
  • Hun og to jenter i klassen har dannet et trekløver
  • Hun hadde hatt orienteringsløp i den nye skolen for å bli kjent
  • Hun skulle bli med i skolens felleskor
  • Hun fikk dra til byen med venninnen sin og mammaen hennes
  • Hun fikk 100 kr som hun kunne bruke på seg selv

“Men det er jo mer enn fem ting, vennen” avbrøt jeg taleflommen med. “Ja, da kan vi si al det har vært en jæskla bra dag da!” Jeg måtte bare smile og gadd ikke ta henne for språkbruken. Det var åpenbart ei jente som var i et strålende humør. “Men du! Æ fikk ei anmerkning også!” Jeg kjente jeg ble litt lei meg, for vi har liksom snakket så mye om at hun må begynne å ta litt ansvar selv for skolen. Med det mener jeg at hun må komme seg tidsnok, få med seg utstyr hun skal ha med, og være så godt forberedt som hun kan. I fjor hadde hun altfor mange anmerkninger, og jeg jobber virkelig for at hun skal bli mer selvstendig og strukturert. Også får hun anmerkning alt tredje dagen etter ferien…

Vesla satte i ei latterkule av en annen verden. “Æ tulla bare! Æ har ikke fått anmerkning, men du sku sett ansiktet ditt!” Jeg ble unektelig lettet over at hun bare lurte meg og dro nå litt på latteren jeg også, om en anelse anstrengt. “Du mamma, nu kan du fortell mæ fem ting som har vært fint, og den første kan vær at du e glad æ ikke har fått noen anmerkninga!”

Snill som et lammelår altså…. 😂😂😂

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.