Bak fasaden

Categories Hverdagsliv

Det er en kjennsgjerning at mange er opptatt av at hus og hjem skal se ut som det er klippet rett ut av et interiørmagasin. Mange har et ønsket om å ha et hjem som er stilreint og beundringsverdig, alt må se ut som i magasinene. Fasaden virker av og til å være viktigere enn livet som leves i hjemmet. Det er krevende å ha bolig, og alltid noe som må vedlikeholdes eller utbedres. Den siste tiden er jeg blitt smertelig klar over hvor dyrt det faktisk er, og ikke minst tidkrevende.

Mens jeg har holdt på å få skikk på mitt eget hus, har jeg søkt litt rundt på nettet for å finne smarte løsninger, og gode ideer. Det er masse lekkert å finne, men som regel er det lite funksjonibelt i forhold til min tomt og ikke minst minst min lommebok. Det som slår meg når jeg ser på alle de lekre bildene, er at alle bildene viser ryddige arealer som ser ut som de er satt sammen av en stylist. Visst blir jeg sjalu! Sånn vil jeg også ha det, men det er ikke sånn hos meg. Når jeg skal ta bilde av et område av enten hage eller hus må jeg rydde først. Det er spor etter oss som bor der OVERALT! Har vi for mange ting?  Ja, det hersker det vel ingen tvil om, men det må da bo noen der det er tatt disse lekre bildene også? Hvor er deres kaffekopp eller henslengte genser? Hvor står deres trillebår og spader?

Hva er egentlig viktigst for oss? At alt ser pent og pyntelig ut på utsiden, eller et hjem som vitner om levd liv? Det er et ordtak som sier: Ja, fint skal det vær sjøl om halve ræva hæng ute!

Sorry folkens! Det orker ikke jeg. Det krever rett og slett for mye tid. Jeg heller mer mot ordtaket om at det du ser er det du får, og i dag er det et solid rotehus som serveres! Ingen skal  si at jeg kommer med falsk reklame om ikke annet.

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Bak fasaden

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.